تام باهر

۱۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 بال اسکرو چگونه کار میکند؟

 

بال اسکرو چگونه کار می کند ؟برای فهم درست از عملکرد بال اسکرو ابتدا باید اجزای آن را بشناسید.

 

اجزاء اصلی بال اسکرو یک پیچ رزوه شده و یک مهره که بر روی آن ها شیارهایی مارپیچی و منطبق بر یکدیگر ایجاد شده است. جابجایی مهره بر روی پیچ، مبنای شکل گیری حرکت خطی در بال اسکرو است.

 


اساس کار سیستم بال اسکرو ایجاد حرکت خطی و حرکت جلو و عقب بردن میز ها و محور ها می باشد .از بال اسکرو ها در صنعت و ماشین آلات صنعتی ، بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و از جمله لوازم سی ان سی در دستگاه های سی ان سی می باشند.


اما این حرکت بر اثر تماس مستقیم پیچ و مهره با یکدیگر ایجاد نمی شود. در حقیقت ساختار بال اسکرو به گونه ای است که بین مهره و پیچ و در داخل شیارهای مارپیچ موجود بر روی آن ها، تعدادی ساچمه فلزی قرار داده شده است که تماس بین پیچ و مهره از طریق آن ها شکل می گیرد.

 

این امر باعث کاهش اصطکاک در بال اسکرو و افزایش عمر مفید آن می شود.


در بال اسکرو، مهره بال اسکرو دارای ساختار هندسی و مکانیزم خاصی است که امکان حرکت ساچمه های فلزی را در شیارهای مارپیچ ممکن می کند.
در بسیاری از متون تخصصی به این مهره، ball nut می گویند.

 

عملکرد بال اسکرو به این صورت است که با چرخش پیچ و یا مهره، ساچمه های فلزی شروع به حرکت می کنند. این حرکت توسط یک مکانیزم بازگرداننده که بر روی ball nut تعبیه شده است صورت می پذیرد. 
ساچمه ها پس از جابجایی در فضای مارپیچ بین مهره و پیچ در بال اسکرو، از یک انتهای مهره وارد مکانیزم بازگرداننده شده و از سمت دیگر آن خارج می شوند و توسط یک لوله مجدد وارد فضای مارپیچ می شوند این گردش ادامه پیدا می کند.

 

به این ترتیب امکان جابجایی پیوسته ساچمه ها و به دنبال آن حرکت مهره در بال اسکرو میسر می شود.

 

در صورتیکه از این مکانیزم بازگرداننده در بال اسکرو استفاده نشود، امکان حرکت پیوسته ساچمه ها وجود نخواهد داشت؛ چرا که با رسیدن آن ها به انتهای ball nut، حرکت مهره متوقف می شود. در بال اسکروها از انواع مختلف مکانیزم های بازگرداننده (داخلی و خارجی و . . .) استفاده می شود.


بال اسکرو ها انواع و مدل های مختلفی دارند .انواع بال اسکرو به نوع شیار یا رزوه ،نوع مهره و نوع سیستم چرخش ساچمه ها بین مهره و پیچ بستگی دارند .

 

و انواع مدل های بال اسکرو ،دو نوع مدل ، بال اسکرو استاندارد standard ،عبارتند از FSIN-FSIW-FSKW-FSDW 
و بال اسکرو اسپشیال special،عبارتند از FSBW-FSWW-FSVW-RSVW-SSVW می باشند .

 

انواع بال اسکرو با برند های متفاوت در بازار وجود دارند و بسته نوع کارکرد خود می توانید آنها را انتخاب کنید .


این سایت می تواند شما در انتخاب بال اسکرو مطمئن یاری کند.برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

بال اسکرو

 

 

مزایا و معایب استفاده از بال اسکرو

 

بال اسکروها نیز مانند دیگر وسایل مکانیکی دارا مزایا و معایبی هستند. به دلیل وجود اصطکاک بسیار پایین، بال اسکروها دارای راندمان مکانیکی بسیار بالا (تا 90 درصد) هستند. 
این ویژگی در مقایسه با دیگر عملگرهای خطی همچون لید اسکرو که دارای راندمان 25 درصدی هستند بسیار قابل توجه است.


وجود اصطکاک بسیار پایین در بال اسکرو علاوه بر آنکه به بهبود عملکرد سیستم می انجامد، باعث افزایش طول عمر آن و کاهش شدید هزینه های تعمیرات و نگهداری و جایگزینی قطعات می شود.

 

از مهم ترین معایب بال اسکروها می توان به عدم خود قفل بودن آن ها به دلیل کم بودن اندازه اصطکاک بین پیچ و مهره اشاره کرد.


به همین دلیل، برخلاف لیداسکروها که دارای مکانیزمی خود قفل هستند، در بال اسکروها می توان با حرکت دادن خطی مهره، باعث چرخش و دوران پیچ شد.


هزینه نسبتا بالا در مقایسه با دیگر عملگرهای خطی و نیاز به روغن کاری دائم ساچمه ها از دیگر معایب استفاده از بال اسکرو است.

 

از جمله معایب دیگر بال اسکرو نداشتن سیستم دستی برای اپراتور و کنترل حرکت با میزان ثابتی از سرعت می باشد ،تا با ایجاد چرخش موجب حرکت دادن مهره با میزان سرعت ثابتی شود، از این رواز آنها در ماشین هایی به کار می روند که گردش شفت به کمک موتور بتواند سرعت گردش ثابتی ایجاد کند.


یکی دیگر از معایب بال اسکرو نیاز به روغن کاری مداوم و نیز محافظت در برابر گرد و خاک و ذرات خارجی می باشد.

 

شرکت تام باهر با داشتن نمایندگی بال اسکرو جی تن (gten)تایوان و بال اسکرو باهر آماده ارایه خدماتی از جمله لیست قیمت ،اطلاعات فنی و مهندسی به مشتریان عزیز می باشد.

 

و همچنین شرکت تام باهر ،با ارایه نقشه های سه بعدی بال اسکرو ،کار را برای مهندسان آسان نموده است.

  • تام باهر
  • ۰
  • ۰

 

سی ان سی

-انواع ماشین های لوازم سی ان سی 

دستگاه های لوازم سی ان سی بسیار متنوع هستند. معروف ترین آنها، دستگاه های لیزر سی ان سی و فرز سی ان سی است.

دستگاه های لیزرسی ان سی به دو دسته دستگاه لیزر فلزات و دستگاه لیزر غیر فلزات تقسیم می شوند.

دستگاه لیزر فلزات

از دستگاه لیزر فلزات برای اموری نظیر حکاکی، برش، تراش، جوش و … روی فلزات مختلف استفاده می شود. برش لیزری فلزات یا برش فلزات با لیزر یکی از پیشرفته ترین تکینیک های برش است. از مزایای برش لیزری می توان سرعت، دقت و عدم نیاز به عملیات پردازش پس از برش را نام برد.

-دستگاه لیزر غیر فلزی:

با استفاده از دستگاه لیزر غیر فلزات می توان انواع عملیات برش و حکاکی را روی مواد مختلفی مانند پلاستیک، پلکسی گلاس، چوب، شیشه، پارچه و … انجام داد. از کاربردهای ماشین سی ان سی لیزری غیر فلزی می توان به ساخت ساعت دیواری، جعبه، قاب عکس، سری وسایل اداری رومیزی، پازل های (سرگرمی) کوچک و بزرگ، ساخت ماکت، حکاکی خودکار تبلیغاتی، لوح تقدیر، ساخت تابلوهای راهنما، حکاکی بر روی پارچه، کیف و کفش، چرم و …. اشاره کرد.

-دستگاه فرز :CNC

نوع سوم دستگاه لوازم سی ان سی، دستگاه فرز است، که در آن به جای لیزر از ابزار برای براده برداری استفاده می شود. دستگاه فرز CNC  برای برش و حکاکی انواع سنگ، چوب و فلزات مناسب است و مزیت آن نسبت به دستگاه لیزر سی ان سی، عمق برش و حکاکی است.

-انواع دیگر ماشین های CNC

از انواع دیگر ماشین های CNC، دستگاه برش پلاسما، دستگاه هوابرش ، دستگاه واترجت و … هستند که کاربرد های زیادی در صنایع محتلف دارند.

-دستگاه برش پلاسما

برش پلاسما، فرایند برش با قوس الکتریکی است و روی هر نوع فلز رسانا ، فولاد نرم ، آلومینیوم، فولاد ضد زنگ (استینلس استیل) و . . . می تواند انجام شود. معمولا برش پلاسما در مواردی انجام می شود که دقت بالاتر مد نظر باشد و از لحاظ قیمت، کیفیت و امکانات بین هوا گاز و لیزر می باشد. دستگاه های برش پلاسما قابلیت برش انواع ورق و اسلبهای فلزی را دارا می باشند و در صنایع مختلف نظیرماشین سازی، قالب سازی، فولادسازی، سوله سازی، لوستر سازی و… کاربرد دارند.

-دستگاه هوابرش

در این دستگاه ها سوخت گاز به همراه اکسیژن برای برش فلزات استفاده می شود. دستگاه هوا برش به دلیل کاربرد ساده و مقرون به صرفه بودن، کاربران خاص خود را دارد و شاید نتوان به راحتی دستگاه دیگری را جایگزین آن کرد ولی به دلیل سرعت کند برش و پایین بودن دقت در بعضی از صنایع به جای دستگاه هوا برش از دستگاه برش پلاسما و یا لیزر استفاده میکنند. دستگاه هوا برش برای برش ورق های تخت و صفحات با ضخامت بیشتراستفاهده می شود.

-دستگاه برش واترجت

واتر جت نیز دستگاهی است برای برش، که با جریان بسیار پر فشار آب کار می کند. شاید عجیب به نظر برسد، اما اگر سرعت آب به حد کافی افزایش یابد، می تواند حتی فلزات و سنگ را نیز برش دهد. برش دستگاه های واتر جت توسط آبی است که از یک نازل بسیار باریک که از سنگ قیمتی ساخته شده با فشار بسیار بالا و بطور مستقیم روی هدف هدایت می شود. یکی از مزایای دستگاه های واتر جت این است که هیچ گاه بر خلاف اره های صنعتی به خاطر گرم شدن از کار نمی افتند بعلاوه این دستگاه های برش، بی بو و بدون غبار هستند. در ساخت قطعات صنعتی، صنایع هوا – فضا، صنایع ساختمانی ، صنعت شیشه، صنعت چوب، صنعت قطعه سازی و خودروسازی، صنعت نساجی، صنعت برق و الکترونیک و صنایع غذایی کاربرد دارد.

-پارامترهای تأثیرگذار بر قیمت دستگاه های سی ان سی CNC

قیمت دستگاه های CNC با توجه به تنوع مدلهای آن، بسیار متفاوت است. به طور کلی دستگاه های سی ان سی بر مبنای پارامتر های زیر قیمت گذاری می شوند.

شرکت تام باهر با داشتن انواع لوازم دستگاههای سی ان سی باهر که از نظر کیفیت و قیمت با برندهای موجود در بازار در رقابت فشرده است و تمام مشتریان گرامی میتواننددر سایت شرکت تام باهر از کاتالوگ محصولات و اطلاعات دیگر شرکت دیدن نمایند.   

 

 

  • تام باهر
  • ۰
  • ۰

-پارامترهای تأثیرگذار بر قیمت دستگاه های لوازم سی ان سی CNC 

پارامترهای تأثیرگذار بر قیمت دستگاه های لوازم سی ان سی CNC با توجه به تنوع مدلهای آن، بسیار متفاوت است.
دستگاه cnc با توجه به وسعت کارایی که دارد ،در موارد مختلفی از صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.یکی از پرکاربردترین دستگاه های صنعتی دستگاه CNC است . دستگاه cnc با توان کار و دقت بالا فرایند تولید قطعات را بسیار بالا برده است .


از دستگاه cnc حتی تا در صنایع مهمی چون موشک سازی و ماهواره سازی نیز استفاده می شود چرا که دقت عملیات برش دراین دستگاه میتواند تا صدم میلیمتر باشد. روز به روز موارد استفاده از دستگاه های سی ان سی بیشتر می شود و صنایع بیشتری به فکر استفاده از این دستگاه می افتند.


با پیشرفت و توسعه دستگاه های cnc دستگاه های بعدی را توسط همین دستگاه‌های فعلی تولید می کنند و هر دستگاه cnc نسبت به مدل قبلی خود بسیار پیشرفته تر ، دقیق تر و سریع تر خواهد بود.


به طور کلی دستگاه های لوازم سی ان سی بر مبنای پارامتر های مختلف زیر قیمت گذاری می شوند.

سی ان سی

 

-نوع و کیفیت قطعات

 

توان اسپیندل:

 یکی از مولفه های مهم در ماشین کاری سرعت اسپیندل می باشد.کیفیت و سرعت کار به توان اسپیندل بستگی دارد.هر چه اسپیندل یک دستگاه فرز سی ان سی پرقدرت تر باشد، با سرعت بالاتری می تواند عملیات حک یا برش را انجام دهد و قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

البته با افزایش قدرت سرعت عملیات کاسته می شود، در نتیجه توان بالای اسپیندل چندان مناسب نیست ، هرچه توان بالاتر هزینه های خرید و مصرف انرژی بیشتر می شود.

در انتخاب اسپیندل موتور دستگاه cnc چوب ، قدرت 2.2 کیلو وات و بیشتر ، اسپیندل موتور دستگاه CNC طلا، قدرت ۰٫۷ کیلووات و بیشتر و برای کار سنگ قدرت ۵ کیلووات به بالا استفاده می شود.

سرعت‌های بالا مضراتی از جمله شکست ابزار کار و صدای بالا را در پی دارد. برای قطعه‌کارهای با صلبیت بالا، سرعت بالا اصلا توصیه نمی‌شود. برای صنعت طلاسازی بیش از هرچیز دقت کار مورد توجه است.

در‌حال‌حاضر اسپیندل موتورها با سرعت‌های مختلف تولید و استفاده می‌گردند که برای چوب‌بری، سرعت خیلی زیاد چوب را می‌سوزاند و رنگ سطح را تغییر می‌دهد .

تعداد محورهای دستگاه:

 هر چه تعداد محور ها بیشتر باشد، قیمت دستگاه بالا می رود.


•انواع دستگاه CNC


دستگاه cnc چهار محور
دستگاه cnc چوب بزرگ
دستگاه cnc سه محور
دستگاه cnc صنعتی فولاد
دستگاه cnc طرح فرز

 

مکانیزم کنترل حرکت:

بعضی از دستگاه های لوازم سی ان سی CNC دارای مکانیزم کنترل حرکت هستند.

جنس سازه :

جنس سازه باید در برابر ارتعاش و حرارت بسیار محکم و مقاوم باشد تا بتواند شتاب ها وسرعت های بالا را تحمل نماید .


ضخامت و جنس ماده مورد استفاده در پروفیل ها و ورق که در سازه CNC استفاده شده، در استحکام دستگاه و قیمت آن مؤثر است.

 

 

 

اجزاء ماشین های CNC

 

ماشین های cnc دارای سه بخش اصلی می باشد:


-محرکه ها( موتورها )


در ماشین CNC از سه نوع سیستم محرکه الکتریکی ، هیدرولیکی و پنوماتیکی استفاده می شود . از محرکه های پنوماتیکی به دلیل قدرت کم آنها کمتر استفاده می شود .

 


-اجزای مکانیکی


شامل قسمت های زیر می باشد :


بستر ماشین

بال بوش

بال اسکرو (Ball Screw)

ریل و واگن

نگهدارنده یا ساپورت ابزار

 

 

 

سیستم اندازه گیری

 

بررسی سیستم اندازه گیری در ماشین های cnc ، یکی از تجهیزات اندازه گیری انکودر ها هستند.که به دو نوع مستقیم و غیر مستقیم می باشند.در اندازه گیری غیر مستقیم در انتهای محور موتور و یا انتهای بال اسکرو، انکودر های زاویه ای و یا چرخشی نصب می شود.

 

-متعلقات و لوازم جانبی دستگاه :


دستگاه های فرز CNC بسته به این که به چه لوازمی مجهز هستند، قیمت های مختلفی دارند. برخی از انواع متعلقات دستگاه های CNC عبارتند از:


تجهیزات روغنکاری خودکار
چیلر برای خنک کاری اسپیندل
غبار جمع کن در دستگاه های مخصوص چوب


انواع لوازم سی ان سی باهر را با کیفیت عالی از مهندسین فنی شرکت تام باهر بخواهید و از سایت جامع شرکت نیز دیدن نمایید .

 

  • تام باهر
  • ۰
  • ۰

 

تاریخچه پیدایش بال اسکرو


تاریخچه پیدایش بال اسکرو ، پیش از اختراع بال اسکرو، برای عقب و جلو بردن میزها از سیستم پیچ و مهره استفاده می کردند.


در اثر حرکت رفت و برگشت در پیچ و مهره که به صورت لغزشی می باشد از این رو باعث ایجاد سایش و لغزندگی بین پیچ و مهره و به مرور زمان و باعث ایجاد لقی در پیچ و مهره می شود و دقت خود را از دست می دهند.با ایجاد تغییراتی در نوع دنده های پیچ و مهره تا حدی این مشکل را حل کردند.
امروزه این مدل سیستم پیچ و مهره ها در میز دستگاههای فرز و تراش معمولی نیز به وفور به چشم می خورد .


در سیستم پیچ و مهره ، با اضافه شدن نیرو مانند وزن کالا، بر طبق فرمول اصطحکاک ، نیرو در ضریب اصطکاک ضرب می شد ، یعنی هرچه نیرو بیشتر ، اصطحکاک بیشتر و نیروی مورد نیاز جهت چرخش هم بیشتر می شود.


با اختراع لید اسکرو ،بخشی از این مشکل حل شد ،از این رو در سیستم لید اسکرو ،به جای استفاده از یک مهره ،از دو مهره استفاده می شد و بین دو مهره فنری قرار می گیرد .فنر بین دو مهره توسط پیچ تنظیم می شود و باعث می شود در هر صورت دو طرف مهره در گیر شوند با چپگرد و راست گرد شدن ،لقی به حداقل برسدو در جاییکه که پیچ خورده شده ،فنر باز شده و خود را تنظیم نماید.استفاده از لید اسکرو بسیار مناسب بود اما مشکل لغزش سطوح وجود داشت.

بعد از اختراع سیستم بال اسکرو بسیاری از این مشکلات حل شد. و مورد استقبال صنعتگران قرار گرفت و امکان جدیدی را برای صنعت ایجاد کرد.مکانیزم حرکتی که بال اسکرو دارد مشابه حرکت بلبرینگ ها است. در سیستم بال اسکرو هیچ گونه لغزشی در بین سطوح مشاهده نمی شود، و مبنای حرکت بر اساس غلتش کامل می باشد.


سیستم بالسکرو چیست ؟

بال اسکرو
بال اسکرو یک وسیله ی مکانیکی است که حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل می کند.این حرکت با کمترین اصطکاک ممکن ایجاد می شود.


بال اسکرو از لحاظ ظاهری شبیه سیستم پیچ و مهره می باشد.که مهره بال اسکرو BALL NUT مشابه مهره و شفت رزو شده مانند پیچ عمل می کند.در داخل مهره بال اسکرو ساچمه های وجود دارد که در فاصله بین پیچ و مهره در شیار های بین آنها جای می گیرند و اساس حرکت غلتشی بال اسکرو می باشند،این امر باعث گاهش یا حذف اصطکاک بین پیچ و مهره می شود.


شیار های موجود در پیچ ،مسیر حرکت ساچمه ها را میسر می کنند.
در داخل مهره بال اسکرو ،سیستم بازگشت مهره ایجاد شده از این رو باعث حرکت مهره در طول پیچ یا شفت (shaft) می شوند.در اسکرو ها این امر باعث حرکت یا انتقال نیرو و تبدیل نیروی چرخشی کوچک به نیروی رانشی قوی می شود.


در ایجاد حرکت مهره ثابت است و پیچ به صورت دورانی حرکت می کند و عضوی که به آن متصل شده در راستای محور پیچ به صورت خطی و مستقیم حرکت می کند. جک های ماشین که به صورت چرخشی عمل می کنند، از سیستم بال اسکرو استفاده می کنند.


از نکات مهم در انتخاب بال اسکرو ،میزان بار مکانیکی که باید توسط بال اسکرو جا به جا شود ، میزان دقت مورد نیاز در حرکت مکانیکی ، شرایط محیطی محل نصب و استفاده از بال اسکرو و در موقعیت هایی که دقت های بالایی لازم است، مناسب هستند.

 شرکت تام باهر وارد کننده بال اسکرو با کیفیت و دارای نمایندگی GTEN  تایوان و همچنین دارای برند باهر از با کیفیت ترین محصولات موجود در بازار ایران می باشد. 

سایت تام باهر می تواند شما را در انتخاب بال اسکرو با کیفیت و مناسب کار خود یاری رساند ،برای دریافت اطلاعات درباره خرید بال اسکرو و  می توانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.


  • تام باهر
  • ۰
  • ۰

مزایای بال اسکرو

مزایای بال اسکرو

مزایای بال اسکرو ، نصب و استفاده از آن در صنعت از مواردی که امروزه بسیار مورد توجه صنعتگران ، تولید کنندگان دستگاه های سی ان سی و غیره می باشد .


پیش از آن مقاله جامع ای در باره سیستم بال اسکرو و نحوه عملکرد آن انتشار داده ایم; در این مقاله قسط داریم درباره مزایا و معایب بال اسکرو و نقش مهم آن ها در دستگاه ها و سیستم های سی ان سی صحبت کنیم.


تحمل بارهای سنگین


با توجه به تعریف بال اسکرو که در مقاله بال اسکرو آمده است ،بال اسکرو دارای ظرفیت حمل بار بالاتری در مقایسه با لید اسکرو می باشد; با اینکه لید اسکرو با داشتن مهره برنزی می تواند بارهای سنگین تری را تحمل کند. اما با افزایش بار، اصطکاک ایجاد می شود و اصطکاک بیشتر باعث کاهش چرخه کارکرد و عمر آن می شود.


بال اسکرو، با ساچمه های فلزی چرخنده برای تحمل بار، ظرفیت حمل بار بالاتری در مقایسه با لید اسکرو هم سایزش با مهره های پلاستیکی و پلیمری دارد. 
البته بسته به کاربرد مورد نظر شما ،هر کدام لید اسکرو و بال اسکرو می تواند مفید و مورد استفاده قرار گیرد.

بال اسکرو
دارای دقت بالا


در لید اسکروها، یک واکنش شدید بین مهره و پیچ، عمل پس زدن یا عقب گرد وجود دارد،که برای از بین بردن این واکنش شدید از بال اسکرو استفاده و نصب می شود.


این عمل به طور معمول با وجود ساچمه ها در مهره بال اسکرو و سیستم بازگشت مهره و با استفاده از ساچمه هایی که دارای قطرهای کمی بزرگ تر از فضای بین محل عبور پیچ و مهره هستند انجام می شود.


به علاوه، بال اسکرو با استانداردهای ISO ، DIN ، JIS و با توجه به راهنمای انحراف طبقه بندی شده اند. بنابراین انتخاب بال اسکرو با دقت مناسب راحت است.
این سایت می تواند شما را در انتخاب بال اسکرو با کیفیت و با دقت کمک کند .


دارای بهره وری بالا


بهروری بال اسکرو در عوامل چرخنده آن به عنوان مثال در ساچمه ها است که به نقطه تماس در تحمل بار متکی هستند. در حالی که عناصر کشویی مانند پیچ و مهره در مونتاژ لید اسکرو بر خط تماس متکی هستند. در بال اسکرو نقطه تماس اصطکاک کمتری تولید می کند در نتیجه بهره وری بالاتری به همراه می آورد. که این یکی از مهمترین مزایای بال اسکرو می باشد.

بهروری بال اسکرو تقریبا همیشه 90 درصد یا بیشتر است. در حالیکه بهره وری لید اسکرو به طور نرمال زیر 50 درصد است. راندمان بالا مساوی است با کاهش نیاز به گشتاوری موتور است، به این معنی که یک موتور کوچک ( و اجزای مرتبط) ممکن است برای کاربرد مناسب باشد.
بال اسکرو از تکنولوژی های به روز صنعتی می باشد که بسیار مورد توجه مصرف کنندگان بوده و در بیشتر صنایع و کارکرد های مهم مورد استفاده می شود.
از مزایای دیگر بال اسکرو که بسیار زیاد مورد توجه است به موارد دیگری نیز می توان اشاره کرد.


مزایای دیگر بال اسکرو

(سیستم تبدیل حرکت دورانی به خطی)


نیروی کمتر برای پیشروی
کاهش و تقریبا حذف لقی
اصطکاک و ساییدگی کمتر سبب می‌شود دمای کاری پایین‌تری را تجربه کنند
عمر طولانی‌تر دارند و به همین علت در دوره‌های زمانی طولانی‌تری تعویض می‌شوند
سرعت و توان کاری بالا
کاربردهای دارای سیکل‌های پیوسته یا طولانی‌مدت


در نصب بال اسکرو مهره باید توسط لینیر گاید ها و بار رزوه توسط بلبرینگ های نگهدارنده سر و ته مهار شود و به هیچ عنوان بال اسکرو هیچ بار شعاعی را تحمل نکند.
اگر چه بیشتر اوقات لید اسکرو ها ارزان تر از بال اسکرو ها هستند ،اما با توجه به مزایای بال اسکرو نسبت به لید اسکرو استفاده از بال اسکرو به صرفه تر می باشد.


تنها نمایندگی جی تن تایوان در بال اسکرو شرکت تام باهر می باشد که در کنار آن بال اسکرو باهر نیز قرار دارد.


برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس تام باهرحاصل فرمایید.

  • تام باهر
  • ۰
  • ۰

قطعات CNC

قطعات CNC

قطعات CNC یا لوازم سی ان سی به کار رفته در دستگاه های CNC ،از کاربردی ترین محصولات می باشد که امروزه در صنایع مختلف به خصوص در کارخانه جات ، خط تولید و دستگاه های برش مورد استفاده قرار می گیرند.

ابتدا به تعریف کوتاهی درباره ی دستگاه هایCNC می پردازیم.



دستگاه های CNCکه به طور معمول امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند،مانند پرینترها ،دیویدی رام ها و...که هر روزه با آنها سر و کار داریم.از دستگاه های CNC به طور گسترده در صنایع مختلف استفاده می شود.به طور کلی هر دستگاهی که حرکت در آن توسط رایانه کنترل می شود   Computer Numerical Control) CNC )می گویند.هر یک از دستگاه های سی ان سی یک بخش کنترل گر یا کنترلر دارد که بخش اصلی دستگاه محسوب می شود.
هر کاری که نیاز به دقت در کنار قدرت تولید باشد از دستگاه سی ان سی استفاده می شود. امروزه دستگاه های CNC در تمام صنایع تولیدی از جمله صنایع فلزات ، سنگ ، چوب ، صنایع تزیینی و صنعت پزشکی راه یافته و باعث افزایش حجم تولید و کیفیت محصولات شده است.
باتوجه به گسترش تولید و بهره برداری از دستگاه های سی ان سی در تمامی صنایع در چند سال اخیر که این دستگاه ها بخشی از فرآیند تولید را آسان کرده اند.


فروش قطعات CNC


شرکت بازرگانی تام باهر وارد کننده و عرضه کننده انواع قطعات CNC و همچنین تامین کننده قطعات صنعتی و ابزار آلات اتوماسیون صنعتی با دارا بودن گروه مهندسی حرفه ای شما را در تهیه محصولات مورد خود یاری می کند .


شرکت تام باهر با هدف ارائه خدمات و ارائه کلیه قطعات و لوازم سی ان سی مورد نیاز در ساخت ماشین الات تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک صنایع طلا_چوب_سنگ و غیره در خدمت صنعتگران و ماشین سازان عزیز میباشد.


شرکت بازرگانی تام باهر با سابقه در خشان در فروش و ارایه محصولات با کیفیت و با داشتن دانش فنی مهندسان اقدام به تهیه و فروش بهترین قطعات و لوازم و همکاری با بهترین برندهای شناخته شده دنیا ،از هر نظر بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می اورد.
با گسترش فعالیت این شرکت در زمینه واردات قطعات CNC و مواد اولیه این شرکت موفق به اخذ نمایندگی از شرکت های خارجی گردیده.

نمایندگی بال اسکرو GTEN تایوان
نمایندگی دنده شانه ای GAMBINI ایتالیا
 نمایندگی لینیر گاید  STAF تایوان


از انواع محصولات شرکت تام باهر که بخش از آن ها جز قطعات سی ان سی می باشد ، که می توان به

بال اسکرو :

برای تبدیل حرکت چرخشی به حرکت خطی در دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی به ویژه دستگاه های سی ان سی و میز سی ان سی به کار می رود .
 
ساختار بالسکرو شامل سیستم مهره ball nut و پیچ screw می باشد.
در داخل سیستم بالسکرو ، مکانیزم پخش ساچمه وجود دارد که به همین دلیل بالسکرو در مقایسه با پیچ های معمولی بزرگتر و ضخیم تر شده است.


بر روی پیچ بالسکرو شیارهایی وجود دارد که به منظور تعیین مسیر حرکت خطی بالسکرو و حرکت ساچمه ها در سیستم مهره ایجاد شده است .
سیستم مهره بخش اصلی بال اسکرو در به وجود آمدن حرکت خطی می باشد.

 

 

لینیر گاید یا ریل و واگن:

لینیر گاید(linear guide)هدایت خطی، شناخته شده به نام ریل واگن :شامل یک بلوک (block) و یک سیستم ریل(rail) می باشد که به پشتیبانی حرکت دستگاه کمک می کند .


دنده شانه ای : 
اجزای چرخ دنده شانه ای شامل یک میله دنده دار و یک چرخ دنده می باشد، که از انواع سیستم های متحرک خطی است که شامل یک جفت چرخ دنده ای است که حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل می کنند.
یک دنده دایره ای به نام چرخ دنده ،پینون pinion ، داخل دندانه های میله دنده دار rackجا می افتد،حرکت چرخشی اعمال شده به چرخ دنده باعث می شود که میله دنده دار با چرخ دنده حرکت کنند .


انرژی چین :

انرژی چین یا محافظ کابل،قطعات پلیمری از جنس پلی آمید هستند که با خاصیت ضد سایشی، توانایی حرکت رفت و برگشت به میزان خیلی زیاد ، در طول محور را دارند و کمک میکند تا میزان خمش کابل از یک مقدار مشخصی کمتر نمی شود.

بال بوش

بال بوش یا بیرینگ خطی ،نوعی ازبلبیرینگ می باشد، که به منظور ایجاد حرکت آزاد در یک جهت طراحی شده است .انواع مختلفی از بیرینگ های خطی وجود دارد .
کاربرد بال بوش ها زمانی است که می خواهیم شفت را به عنوان میله راهنما در نظر بگیریم و حرکت خطی ما تنها در جهت رفت و برگشت انجام گیرد.


 کوپلینگ:

 

کوپلینگ coupling وسیله ای است که برای اتصال دو شفت به منظور انتقال قدرت می باشد.و به نوعی رابط بین محرک و متحرک است.

کوپلینگ ها با اتصال دوشفت مانع جدا شدن آن ها حین کار می شوند، در صورتی که میزان چرخش دستگاه بالا باشد ، شفت ها دچار لغزش و یا جدایی می شوند.


پروفیل آلومینیوم:


انواع پروفیل آلومینیوم یا به اصطلاح پروفیل مهندسی،که پروفیل شیاردار یکی از انواع پروفیل آلومینیوم مورد استفاده می باشد که کاربرد های مختلفی مانند ساخت سازه و دستگاه های صنعتی و همچنین اداری دارند. پروفیل های شیار دار بسیار متنوع هستند.

سایت تام باهر با عرضه بهترین محصولات موجود در بازار ایران و همچنین بهترین نیروهای متخصص فعال در این زمینه ، مشکلات تهیه و خرید محصولات باکیفیت در زمینه قطعات سی ان سی را حل کرده است.

  • تام باهر
  • ۰
  • ۰

ریل و واگن - لینیر گاید چیست؟

یکی از مهمترین مکانیزم های حرکتی لینیر گاید یا ریل و واگن می باشد.  لینیر گاید جهت ساپورت بار مکانیکی جهت حرکت خطی مورد استفاده قرار می گیرد. حرکت خطی بر روی ساچمه ها یا رولر صورت می گیرد. این ساچمه ها در داخل بلوک بین ریل و بلوک از طریق یک مسیر بسته با غلتش خود امکان حرکت دقیق خطی را فراهم می کند. به علت کم بودن مقاومت اصطکاکی در لینیر گاید، جهت به حرکت در آوردن نیروی کمی مورد نیاز است. همین ویژگی باعث می شود توان کمی برای رسیدن به سرعت بالا مصرف گردد. این ویژگی برای حرکت های رفت و برگشتی سریع بسیار مهم می باشد. لینتر گاید ها به دلیل طراحی خاصی که دارند می توانند بارهای افقی و عمومی را تحمل نمایند. ماشین های با دقت های بالا و ربات ها جابجا کننده و ماشین های سی ان سی و برش و غیره از لینیرگایدها استفاده می کنند.


لینیر گاید 

لینیر گاید و بلوک که با نام ریل و واگن هم شناخته می‌شود بمنظور ساپورت یا یاتاقان کردن یا سوار کردن بار مکانیکی برای حرکت خطی استفاده می‌شود که به وسیله آن میتوان یک حرکت خطی را ایجاد کرد. در سیستم حرکتی لینیرگاید اصطکاک بین بار و بدنه دستگاه از نوع غلطشی (rolling contact) است. نسبت به سیستم‌های قدیمی سایشی یا (traditional slides) که برای حرکت خطی وجود داشت این سیستم دارای ضریب اصطکاک بسیار پایین‌تری در حد 1/50 سیستم‌های قدیمی است ضمن اینکه اختلاف بین ضریب اصطکاک استاتیکی و دینامیکی خیلی کم است. لذا هنگامی که بار شروع به حرکت می‌کند احتمال سایش و لغزش (slippage) نیست و حرکت صرفا غلطشی است. همین امر باعث ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به دقت بالا بخصوص در سرعت‌های کم می‌شود. در سیستم های قدیمی حرکت خطی که از فیلم روغن برای کمک به تعلیق بار استفاده می‌شود خطاهای موقعیت در اثر فشار روغن است. روانکاری نامناسب در اینگونه سیستم‌ها باعث افزایش سایش بین سطوح تماس و در نتیجه بالا رفتن خطای موقعیت می‌شود در صورتی که در سیستم‌های لینیرگاید سایش قسمت‌های غلطنده روی یکدیگر بسیار کم بوده که این امر موجب افزایش عمر مفید با حفظ دقت موقعیت است. طراحی مخصوصی که سیستم لینیرگاید و بلوک دارد باعث می‌شود تا بتواند بار افقی و یا عمودی را تحمل کند. نصب سیستم لینیرگاید بسیار ساده است. محل قرار گرفتن و نشستن ریل با توجه به تلورانس‌های توازی قابل قبول با فرزکاری یا سنگ زدن آماده کرده و طبق دستورالعمل نصب، پیچ‌ها را ببندید. به این ترتیب سیستم حرکت خطی آماده می‌شود.

نکات لازم هنگام استفاده از سیستم لینیرگاید و بلوک:

-بلوک‌ها از قطعات مختلف پلاستیکی تشکیل شده است. از تماس طولانی مدت این قسمت‌ها با مواد حلال ارگانیک که برای شستشوی بلوک‌ها به کار می رود خودداری کنید.

-مانع ورود اشیاء خارجی به بلوک‌ها شوید زیرا ممکن است در کار بلوک‌ها اخلال ایجاد کرده و باعث خرابی آن‌ها بشود.

-از باز کردن غیرضروری بلوک جدا خودداری کنید. رعایت نکردن اصل دمنتاژ بلوک می‌تواند باعث خرابی و بهم ریختن دقت آن شود.


  • تام باهر
  • ۰
  • ۰

فروش بال اسکرو

اجزای گردشی در بال اسکروها

فروش بال اسکرو

در بلبرینگ های ساچمه گرد فقط ساچمه ها هستند که در شیار دایره ای لغزش میکنند، پس به این نتیجه میتوان رسید که هیچ راهی 

برای ساچمه ها برای خروج از بلبرینگ نیست . با این حال در  بال اسکرو  ها تا زمانی که شیارها به حالت حلزونی خود می باشند 

ساچمه ها در ان شیارها می غلتند و ممکن است از مهره هم خارج شوند گرچه انها در نقطه مشخصی می باشند که در واقع استراحتگاه می باشد متوقف میشوند، که این توقف موجب میشود که ساچمه ها در بال اسکرو  دچار تنش حرارتی نشوند. 

در ادامه بعد از توقف کوتاه بایستی مسیر حرکتی انها با هادی تغییر کند و یکی پس از دیگری به نقطه شروع خود بازگردند و این 

اجزای گردشی همین نقش را در بال اسکرو  ایفا میکنند. این اجزای گردشی در  بال اسکرو  را Recirculation part می نامند.


 

  • تام باهر
  • ۰
  • ۰

بال اسکرو

بال اسکرو
بال اسکرو وسیله ای مکانیکی است برای تبدیل حرکت چرخشی به حرکت خطی با کمترین اصطکاک ممکن. ساختار ظاهری بال اسکرو شبیه یک مجموعه پیچ و مهره است که گوی به عنوان مهره و شافت رزوه شده به عنوان پیچ عمل می کند. شفت رزوه دار مارپیچی، مسیر حرکت ساچمه هایی را فراهم می سازد که قسمت لغزنده بال اسکرو (مهره) بر روی آنها به حرکت در می آید. گوی در بال اسکرو به گونه ای ساخته شده است که امکان چرخش ساچمه ها را در داخل خود فراهم می سازد. به طوری که در مدت حرکت گوی بر روی شفت، ساچمه ها در داخل گوی به گردش در می آیند.
بال اسکروها علاوه بر اینکه در برابر اعمال بارهای فشاری مقاومت می کنند، می توانند با کمترین اصطکاک داخلی کار کنند. با توجه به اینکه این ابزار باعث ایجاد تلرانس های دقیق می شود، در موقعیت هایی که دقت های بالایی لازم است مناسب هستند. بال اسکروها در عین کاهش اصطکاک، می توانند با مقداری پیش بار کار کنند که باعث حذف لقی بین ورودی (چرخش) و خروجی (حرکت خطی) است. این ویژگی زمانی لازم است که از آنها در سیستم های کنترل حرکت کامپیوتری نظیر ماشین ابزار CNC و کاربردهای حرکت بسیار دقیق (مانند wire bonding) استفاده می شود.
اصطکاک کم در بال اسکروها بازده مکانیکی بالایی را در مقایسه با دیگر ابزارها دارند. یک نمونه بال اسکرو در مقابل بازده ۵۰ درصدی یک لید اسکرو (پیچ انتقال قدرت ساده) با همان ابعاد، می تواند ۹۰ درصد بازدهی داشته باشد.
شافت بال اسکرو ممکن است از طریق نوردکاری که پر بازده، کم دقت، ارزان و محصول حاصل از آن از دیدگاه مکانیکی مقرون به صرفه است، ساخته شده باشد. بال اسکروهای نوردکاری شده دارای دقت چند هزارم اینچ در یک فوت هستند.
عوامل موثر در انتخاب بال اسکرو:
۱- میزان بار مکانیکی که قرار است بر سیستم اعمال شود.
۲- دقت مورد نیاز
۳- تجهیزات مورد استفاده برای جاسازی و نصب.
۴- شرایط محیطی محل استفاده
معایب بال اسکرو:
۱- به دلیل اصطکاک کم بین پیچ و مهره، مکانیزم خودقفل نیست. به این معنا که می توان با حرکت دادن خطی مهره بر روی پیچ، پیچ را به گردش وادار کرد. در حالی که در پیچ انتقال قدرت ساده (لید اسکرو) فقط چرخش شفت می تواند باعث حرکت خطی مهره شود و حرکت معکوس آن ممکن نیست.
۲- از معایب دیگر بال اسکرو که آن نیز به دلیل اصطکاک کم بین پیچ و مهره است، آن است که اپراتور به صورت دستی نمی تواند به راحتی چرخشی را ایجاد کند که باعث حرکت مهره با سرعت ثابت بشود. لذا معمولا از بال اسکرو در ماشین هایی استفاده می شود که گردش شفت به کمک موتور با سرعت گردش ثابت تأمین شود.
۳- هزینه بالای بال اسکرو نسبت به پیچ ساده نیز از معایب بال اسکرو است، هرچند که این هزینه با نیاز به انرژی کمتر برای انجام کار جبران می شود.
۴- بال اسکرو نیازمند به روغن کاری دائم و همچنین محافظت در برابر گرد و خاک و ذرات خارجی است.
۵- آسیب دیدن قطعات آن باعث ایجاد اشکال در عملکرد می شود. در حالی که پیچ انتقال قدرت ساده، انعطاف عملکردی بیشتری در برابر آسیب دیدگی فیزیکی دارد.

  • تام باهر
  • ۰
  • ۰

بال بوش

بال بوش

بال بوش یا بیرینگ خطی ،نوعی ازبلبیرینگ می باشد، که به منظور ایجاد حرکت آزاد در یک جهت طراحی شده است .انواع مختلفی از بیرینگ های خطی وجود دارد .
کاربرد بال بوش ها زمانی است که می خواهیم شفت را به عنوان میله راهنما در نظر بگیریم و حرکت خطی ما تنها در جهت رفت و برگشت انجام گیرد.
همانطور که در شکل ملاحظه می فرمایید در داخل این بال بوش ها ردیف های ساچمه ای قرار دارند که موجب می شود تا حرکتهای خطی از حالت لغزشی بوش و میله به حرکتهای غلتشی بوش و ساچمه و میله تبدیل شود و این قضیه موجب می شود تا اصطحکاک و خوردگی به میزان بسیار زیادی کاهش یابد .
انواع مختلفی از بال بوش ها وجود دارد اما مکانیزم تمامی آنها یکسان بوده و فرق اصلی آنها در نوع اتصال بوش ساچمه ای به ساپورت ها و قطعات نگهدارنده می باشد .


بال بوش چیست ؟


بال بوش ها از نوع سیستم حرکت خطی linear bush از نوع LM،از اتصال یک شفت با یک بال بوش ساده حرکت خطی نامحدودی را فراهم می کنند .
ساچمه های بارگذاری شده در تماس با شفت قرار می گیرد ،سطح مجاز بارگیری ساچمه در بال بوش پایین می باشد أما در طول حرکت خطی مقاومت اصطکاک کمی وجود دارد ،بنابراین مقاومت حرارتی کمتری در طول حرکت به وجود می آید.
بنابراین بال بوش ها حرکت خطی با دقت بالا و صاف بدون اصطکاک را ایجاد می کنند.


ساختار و ویژگی های بال بوش


بال بوش از نوع LM،همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید ،شامل یک شفت LM و یک استوانه بوش که درون آن شیارهای نیم دایره ای شکل قرار دارد .
بارگذاری و حرکت ساچمه ها به ترتیب توسط نگهدارنده retainer هدایت می شوند،که تکه ای از مهره که در جهت طولی شفت جای دارد .
استوانه بوش از فولاد کروم با کربن بالا بیرینگ استیل ساخته شده است.

ساختار بال بوش


انواع بال بوش


نوع استاندارد بال بوش

بال بوش استاندارد


در این نوع بوش قسمت بیرونی ،استوانه ای شکل است و سطحی هموار و ظرافت بالای دارد .از این بوش می توان در کاربرد های گسترده ای استفاده کرد.


نوع باز بال بوش

بال بوش باز
این نوع بال بوش دارای یک شکاف به اندازه یک ردیف ساچمه در استوانه بال بوش قرار دارد.بنابراین در جایی که شفت LM توسط ستون یا پایه های پشتیبانی ساپورت می شود این نوع بال بوش در نصب بسیار مناسب تر است .علاوه بر این ،با وجود شکاف باعث می شود ،فاصله بین شفت و استوانه و تنظیم بال بوش آسان شود.


نوع قابلیت تنظیم فاصله بال بوش

بال بوش


ابعاد این نوع بال بوش همانند نوع استاندارد آن است .در قسمت استوانه ای بال بوش یک شکاف در راستای طولی شفت وجود دارد .بنابراین،زمانی که بال بوش در یک مکانی با قطر داخلی قابل تنظیم نصب میشود،این نوع بال بوش قابل تنظیم می باشد .این نوع تنظیم فاصله بین شفت LM و بوش را کاهش می دهد .


نوع طویل LM-L بال بوش

بال بوش طویل


این نوع دارای دو تا نگهدارنده retainer از نوع استاندارد می باشد.بنابراین برای موقعیت هایی که دارای بار لحظه ای هستند مناسب است .این امر در کاهش ساعت مونتاژ مفید است.


نوع فلنج دار (گرد) بال بوش

بال بوش فلنج دار گرد


قسمت استوانه بوش و فلنج بال بوش استاندارد،به شکل یک قطعه شکل گرفته اند.این نوع را می توان مستقیما به محل مورد نظر پیچاند و نصب ساده است .


نوع فلنج دار (مربعی ) بال بوش

بال بوش فلنج دار مربعی


فلنج نوع LMF به شکل مربع بریده شده است .در مقایسه با نوع گرد ،ارتفاع خط مرکزی آن پایین تر است از این رو در طراحی های کم جا و جمع و جور امکان پذیر است .


نوع فلنج دار( بیضی مربعی) بال بوش

بال بوش فلنج دار بیضی


در این نوع بال بوش در مقایسه با نوع LMK،ارتفاع خط مرکزی آن پایین تر است و در طراحی های جمع و جور امکان پذیر است .با توجه به اینکه دو تا ردیف از ساچمه ها در سطح بیرینگ بارگذاری شده اند ،عمر قطعه افزایش می یابد.


نوع فلنج دار طویل (بیضی مربعی) بال بوش

بال بوش فلنج دار بیضی مربعی طویل
با توجه به شکل مربعی بیضی فلنج ،ارتفاع خط مرکزی این نوع نسبت به مدل LMK-L ،کمتر است .برای طراحی های جمع و جور امکان پذیر است .
این نوع بال بوش دارای دو نگهدارنده از نوع استاندارد می باشد ،به همین دلیل برای موقعیت برای بار لحظه ای مناسب است .با توجه به اینکه دو ردیف ساچمه در سطح بیرینگ بارگذاری شده ،عمر قطعه افزایش می یابد.


با توجه به وجود تنوع در بال بوش ها ،شرکت تام باهر عرضه کننده انواع بال بوش ها مناسب وبا کیفیت می باشد و همچنین این شرکت دارای بال بوش با برند باهر، که بال بوش باهر یکی از با کیفیت ترین و استاندارد ترین بال بوش های موجود در بازار می باشد .
برای خرید و دریافت قیمت بال بوش ها می توانید با شماره تماس های شرکت تام باهر و شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

  • تام باهر