تام باهر

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


 
درباره بال اسکرو GTEN

در این مطلب قصد داریم تا اطلاعاتی درباره بال اسکرو GTEN در اختیار شما قرار دهیم تا شما با این محصول پر مصرف و کاربردی بیشتر آشنا شوید.
بال اسکرو GTEN تایوان یکی از معروف ترین برندهای دنیا محسوب می شود که شرکت تام باهر نمایندگی آن را در سطح کشور دارا می باشد.
این بال اسکرو از نظر کارایی و کیفیت حرف اول را می زند و در میان دیگر محصولات بسیار شناخته شده و معتبر می باشد.
از دیگر برندهایی که توسط شرکت تام باهر عرضه می شود می توان به بال اسکرو باهر اشاره کرد که در سال های اخیر روانه بازار شده است.
بال اسکرو باهر و همچنین بیشتر محصولاتی که با برند باهر شناخته می شوند مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است و کارایی بسیار بالایی دارد.

کاربرد بال اسکرو

با پیدایش بال اسکروها، صنعت های مختلف به منظور رشد و پیشرفت حرفه خود از این نوع قطعه استفاده کردند و تا به امروز یکی از مشتریان ثابت آن بوده اند.
از کاربرد بال اسکرو می توان به:
• هوافضا
• صنایع نظامی و اتمی
• صنایع رباتیک
• انرژی هسته ای
• تولید خودرو
اشاره کرد که یک تحول عظیم در صنعت های فوق ایجاد کرده است.

مزایای استفاده از بال اسکرو در انواع صنایع مختلف

استفاده از بال اسکرو ها به عنوان جایگزین محرک‌های سنتی هیدرولیک یا پنوماتیک مزایای بسیاری را به دنبال دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌گردد:

• بازده و راندمان مکانیکی بالا (به دلیل تماس و اصطکاک غلتشی بین پیچ و مهره می‌توانند به راندمان بالای 90٪)
• اصطکاک و سایش بسیار کم
• کاهش خرابی و کاهش نیاز به تعویض‌پذیری قطعات
• کاهش بک‌ لش (لقی و خطا)
• برخورداری از تکرارپذیری (تکرارپذیری به عنوان توانایی یک سیستم موقعیت‌یابی برای بازگشت به یک مکان در حین کار تعریف می‌شود)
• دقت بالا
• سرعت خطی تا 2 متر بر ثانیه
• پاسخ‌دهی سریع
• قابلیت کنترل آسان
• سهولت اجرا در سرعت‌های زیاد
• صرفه جویی در مصرف انرژی
• عدم ایجاد سر و صدا در حین کار
• سختی بالا
• دقت گام بالا
• طول عمر و دوام بالا
• نیروی راه اندازی بسیار پایین
• تقسیم متعادل و یکسان بار در تمامی جهان

خرید بال اسکرو GTEN

با مطالبی که درباره بال اسکرو GTEN در اختیار شما قرار دادیم، اگر قصد خرید این بال اسکرو را دارید می توانید به سایتها و یا آدرس شرکت تام باهر، بزرگترین عرضه کننده بال اسکرو مراجعه نمایید.
بال اسکروها انواع مختلفی دارند و دیگر نیازی نیست برای خرید هر کدام از آن ها ساعت ها در بازار به دنبال آن ها باشید.
شما می توانید انواع بال اسکرو را در شرکت تام باهر بیابید و جهت کسب اطلاعات مورد نیاز در مورد بال اسکروها می توانید به سایت این شرکت مراجعه نمایید.همچنین اگر مطالب سایت برای شما کافی نبود می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.
از جمله قطعاتی دیگر که توسط تام باهر در ایران عرضه می شود می توان به دنده شانه ایی شرکت GAMBINI ایتالیا و لینیر گاید شرکت STAF تایوان اشاره کرد.
اگر شما عزیزان نیاز به راهنمایی بیشترجهت خرید و موجودی بال اسکرو و دیگر محصولات سی ان سی(CNC) از جمله پولی تایم (PulleyTiming) ، کوپلینگ باهر ، پروفیل آلومینیوم ، لینیر گاید(ریل و واگن تام باهر)، دنده شانه ای،شفت،شفت پایه دار، انرژی چین (Energy Chain) از تام باهر را دارید ، می توانید با شماره های درج شده در سایت با کارشناسان شرکت تام باهر تماس حاصل فرمایید تا شما را راهنمایی کنند و بتوانید محصولات خود را به راحتی خریداری نمایید.

  • تام باهر
  • ۰
  • ۰

انواع پروفیل آلومینیوم

 

انواع پروفیل آلومینیوم یا به اصطلاح پروفیل مهندسی،که پروفیل شیاردار یکی از انواع پروفیل آلومینیوم مورد استفاده می باشد که کاربرد های مختلفی مانند ساخت سازه و دستگاه های صنعتی و همچنین اداری دارند. پروفیل های شیار دار بسیار متنوع هستند، شرکت تام باهر عرضه کننده انواع پروفیل آلومینیوم مورد استفاده در دستگاه های سی ان سی و صنعت می باشد.
گرچه پروفیل آلومینیوم از نظر نقشه و ابعاد دارای تنوع گسترده ای هستند اما برای تولید پروفیل ها از یک استاندارد جهانی تبعیت میشود که حفره مرکزی پروفیل و فاصله ی دهانه ی شیارها از آن مواردی می باشد که مطابق استاندارد می باشد. زیرا این مشخصات درواقع پایه ی انتخاب یراق و اتصالات برای پروفیل ها ست.


انواع پروفیل آلومینیوم


پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی 20 در 20


مشخصات پروفیل:اندازه ی مقطع این نوع پروفیل میلیمتر 20 × 20 ، اسلات SLOT میلیمتر 6 . از جنس آلومینیوم، وزن 375 گرم بر یک متر
بیشتر پروفیل های آلومینیوم شیاردار صنعتی توسط آنودایز نقره ای آبکاری می شوند.
قیمیت پروفیل های آلومینیوم بر اساس طول پروفیل متغیر می باشند.

 

پروفیل آلومینیوم شیاردار 20×20


کاربرد پروفیل آلومینیوم: این نوع پروفیل آلومینیوم شیاردار، برای ساخت فرم های کوچک و شاسی های کم استحکام به کار میروند.به دلیل خمش زیاد این پروفیل ها حتی در طول های کوتاه ، برای مواردی که طول بیشتری لازم است باید از ستون ها به تعداد زیاد استفاده شود.


پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی 30 در 30

 

مشخصات پروفیل:اندازه ی مقطع این نوع پروفیل میلیمتر 30 × 30 ، اسلات SLOT میلیمتر 8 . از جنس آلومنیوم، وزن 790 گرم بر یک متر

 

پروفیل آلومینیوم شیاردار 30×30

 

کاربرد پروفیل آلومینیوم :این نوع پروفیل شیار دار بیشتر برای ساخت فرم و کاور به کار می روند. گرچه استحکام بالایی ندارند اما از نظر اندازه و قیمت بهترین گزینه برای استفاده در سازه ی کاور می باشد. مدل های پروفیل مهندسی 30 در 30 و مدل مستطیلی آن ،پروفیل شیاردار صنعتی 30 در 60، بیشترین فروش را در میان این مدل پروفیل آلومینیومی دارند.


پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی 40 در 40

 

مشخصات پروفیل:اندازه ی مقطع این نوع پروفیل میلیمتر 40 × 40 ، اسلات SLOT میلیمتر 10 . از جنس آلومنیوم، وزن 1.35 کیلوگرم بر یک متر

 

پروفیل آلومینیوم شیاردار 40×40


کاربرد پروفیل آلومینیوم :این سری از پروفیل ها استحکام نسبتا خوبی دارند ولی نسبتا سنگین بوده و فقط در مواردی که هدف ساخت شاسی ،نه کاور می باشد ودر مواردی به عنوان کاور بکار میرود که تیر کاور بلند بوده و خطر خم شدگی در پروفیل های کوچک تر وجود دارد.
در کاربرد هایی که استحکام اهمیت زیاده دارد ، می توان از پروفیل آلومینیوم 80 × 40 به عنوان ستون و از این نوع پروفیل 40 × 40 به عنوان تیر استفاده کرد. هر دو پروفیل دارای شیار 10 می باشند به همین دلیل می توان آنها را با هم استقاده کرد.


پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی 45 در 45 متوسط

 

مشخصات پروفیل:اندازه ی مقطع این نوع پروفیل میلیمتر 45 × 45 ، اسلات SLOT میلیمتر 10 . از جنس آلومنیوم، وزن 1.36 کیلوگرم بر یک متر

 پروفیل آلومینیوم شیاردار 45× 45 متوسط
کاربرد پروفیل آلومینیوم: پروفیل های آلومینیوم 45 در 45 در استانداردهای بین المللی دارای 3 سایز سبک، متوسط و سنگین می باشند. درساخت سازه های شاسی که زمانی استحکام اهمیت دارد بکار می روند .همچنین پروفیل آلومینیومH 90 x 45 و L90 x 45 به عنوان ستون و از این سری پروفیل 45 در 45 به عنوان تیر استفاده شود.


پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی 45 در 45 سنگین

 

مشخصات پروفیل:اندازه ی مقطع این نوع پروفیل میلیمتر 45 × 45 ، اسلات SLOT میلیمتر 10 . از جنس آلومنیوم، وزن 2 کیلوگرم بر یک متر

 

پروفیل آلومینیوم شیاردار 45×45 سنگین

 

کاربرد پروفیل آلومینیوم: پروفیل آلومینیومی شیاردار 45 در 45 سنگین دارای ضخامت 2 میلیمتری می باشد و در شرایطی که محدودیت ابعاد وجود دارد می توان به عنوان ستون از این نوع پروفیل مهندسی استفاده کرد.

پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی 45 در 45 سبک

مشخصات پروفیل:اندازه ی مقطع این نوع پروفیل میلیمتر 45 × 45 ، اسلات SLOT میلیمتر 10 . از جنس آلومنیوم، وزن 1.07 کیلوگرم بر یک متر

 

پروفیل آلومینیوم شیاردار 45×45 سبک

 

کاربرد پروفیل آلومینیوم: در این مدل پروفیل از نظر وزنی و قیمت تفاوت زیادی با مدل متوسط و سنگین وجود دارد ولی در ساختار این پروفیل شیاردار تنها ضخامت بیرونی آن تغییر کرده و ضخامت آن نسبت به مدل متوسط و مدل سنگین 1.1 میلیمتر کاهش یافته است.
در مورد انتخاب مدل پروفیل در سازه ی خود می توانید با کارشناسان فنی شرکت تام باهر مشورت کنید.

 

پروفیل آلومینیوم شیاردارصنعتی 45 در 90 سنگین

 

مشخصات پروفیل:اندازه ی مقطع این نوع پروفیل میلیمتر 90 × 45 ، اسلات SLOT میلیمتر 10 . از جنس آلومنیوم، وزن 3.2 کیلوگرم بر یک متر

 

پروفیل آلومینیوم شیاردار 90×45 سنگین


کاربرد پروفیل آلومینیوم: پروفیل های آلومینیوم 45 در 90 در استانداردهای بین المللی دارای 3 سایز سبک، متوسط و سنگین می باشد.
پروفیل آلومینیوم شیاردار مهندسی 45 در 90 سنگین دارای استحکام بسیار بالا می باشد و می توان از آنها به عنوان ستون در سازه های شاسی و از پروفیل 45 × 45 به عنوان تیر استفاده کرد. وزنِ این مدل پروفیل بسیار بالا و فیلر یا ضخامت آن تا 2 میلیمتر می باشد.


پروفیل آلومینیوم شیاردارصنعتی 45 در 90 سبک

 

مشخصات پروفیل:اندازه ی مقطع این نوع پروفیل میلیمتر 90 ×45 ، اسلات SLOT میلیمتر 10 . از جنس آلومنیوم، وزن 2.7 کیلوگرم بر یک متر

 

پروفیل آلومینیوم شیاردار 90×45 سبک


کاربرد پروفیل آلومینیوم: پرفیل آلومینیوم شیاردار (مهندسی) 45 در 90 سبک دارای استحکام خوبی می باشد و پیشنهاد می شود که برای استفاده به عنوان ستون در سازه های شاسی مورد استفاده قرار گیرد و از پروفیل 45 × 45 به عنوان تیر استفاده گردد.
پروفیل شیاردار 45 در 90 سبک در ساخت فریم کاور بسیار مناسب است اما پروفیل مهندسی 45 در 90 سنگین برای ساخت شاسیِ با استحکام بالا بسیار کاربرد دارد. می توان با استفاده از نگهدارنده ی پایه ی تنظیم یک پایه ی تراز با کف پهن و قطر پیچ بالا (16 میل) روی پروفیل 45 در 90 سنگین نصب کرد و سازه ای با تحمل وزن چند صد کیلو طراحی کرد.

پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی 40 در 80

 

مشخصات پروفیل:اندازه ی مقطع این نوع پروفیل میلیمتر 80 × 40 ، اسلات SLOT میلیمتر 10 . از جنس آلومنیوم، وزن 2.1 کیلوگرم بر یک متر

 

پروفیل آلومینیوم شیاردار80 ×40 

 

کاربرد پروفیل آلومینیوم: این سری از پروفیل دارای استحکام نسبتا خوبی می باشد. نسبت به دیگر پروفیل ها وزن متوسطی دارد به عنوان ستون می توان بکار روند. زیرا هم وزنش متوسط است و از نظر قیمت مناسب تر است و هم استحکام خوبی دارد.
پروفیل مهندسی 40 × 40 و مدل مستطیلیِ آن یعنی 80 × 40 نیز در مورد فریم های شاسی یک پروفیل بهینه و اقتصادی هستند.

پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی 25 در 25

 

مشخصات پروفیل:اندازه ی مقطع این نوع پروفیل میلیمتر 25 × 25 ، اسلات SLOT میلیمتر 6 . از جنس آلومینیوم، وزن 400 گرم بر یک متر

 

 پروفیل آلومینیوم شیاردار 25×25

 

کاربرد پروفیل آلومینیوم: ساخت دربِ فریم تا ساخت چارچوب در مواقعی که استحکام 20 در 20 پاسخگو نیست و 30 در 30 بسیار زیاد است از این نوع پروفیل استفاده می شود. شیار این مدل پروفیل آلومینیومی 6 است وهم پایه ی پروفیل 20 ×20 و حتی می توان در کنار هم با اختلاف 2.5 میلیمتری ازهر طرف استفاده کرد.استحکام این مدل کمی بیشتر از 20 × 20 است و بنابراین زیاد نباید روی تحمل وزن آن حساب کرد.
استفاده از این پروفیل در ساخت فریم دستگاه های پرینتر سه بعدی خانگی و ابعاد کوچک بسیار رایج است.


پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی 20 در 40

 

مشخصات پروفیل:اندازه ی مقطع این نوع پروفیل میلیمتر 40 × 20 ، اسلات SLOT میلیمتر 6 . از جنس آلومنیوم، وزن 520 گرم بر یک متر

 

پروفیل آلومینیوم شیاردار 40×20

 

کاربرد پروفیل آلومینیوم: پروفیل آلومینیوم مهندسی 20 در 40 با شیار 6 در سری پروفیل شیاردار صنعتی 20 در 20 می باشد که در فریم های صنعتی می تواند به عنوان ستون مستطیلی در کنار پروفیل مربعی 20 در 20 قرار داده شود. مرکز این پروفیل دارای سوراخ 5 میلیمتری می باشد که برای قلاویز 6 میلیمتری مناسب می باشد. در کاربردهای کوچک و ساخت فریم هایی که جنبه ی کاور کننده را دارند و قرار نیست وزن خاصی روی پروفیل شیاردار وارد شود استفاده از این مدل پروفیل آلومینیوم توصیه می گردد.


پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی 30 در 60

 

مشخصات پروفیل:اندازه ی مقطع این نوع پروفیل میلیمتر 60 × 30 ، اسلات SLOT میلیمتر 8 . از جنس آلومنیوم، وزن 1.1 کیلوگرم بر یک متر

 

پروفیل آلومینیوم شیاردار 60×30


کاربرد پروفیل آلومینیوم: پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی 60 × 30 مدل مستطیلی و مکمل پروفیل شیاردار 30 × 30 بوده و از مهمترین کاربردهای آن استفاده به عنوان ستون در سازه هایی است که با این سری از پروفیل های آلومینیوم ساخته می شود. شیار این پروفیل 8 و قابلیت استفاده ی توام با پروفیل 30 × 30 را دارا می باشد. پروفیل مهندسی 30 × 30 پر فروش ترین و عمومی ترین مدل پروفیل مهندسی است که از نظر استحکام و قیمت بسیار مناسب و در فریم های کاوری دارای کاربرد بسیاری بوده. در نقاطی که ارتفاع زیاد می شود و خطر تاب و یا خمش وجود دارد استفاده از پروفیل 60 × 30 بسیار توصیه می گردد.


پروفیل آلومینیوم شیاردارصنعتی 60 در 60

 

مشخصات پروفیل:اندازه ی مقطع این نوع پروفیل میلیمتر 60 × 60 ، اسلات SLOT میلیمتر 10 . از جنس آلومنیوم، وزن 2.1 کیلوگرم بر یک متر

پروفیل آلومینیوم شیاردار 60×60


کاربرد پروفیل آلومینیوم:این مدل پروفیل آلومینیومی به علت ابعاد بزرگی که دارد برای کاربردهای سنگین تر مانند فریم های صنعتی بزرگ و همچنین فریم های پارتیشنی بسیار مناسب است. در بازار مدل سنگین تر این پروفیل آلومینیومی به صورت 7 شیار با اسلات 8 نیز موجود می باشد که برای اتصال پروفیل مهندسی 30 در 30 و 30 در 60 به آن مناسب است. معمولا در کاربردهای ابعاد کوچک از پروفیل شیاردار صنعتی 30 در 30 و 30 در 60 استفاده می شود که دیگر نیازی به استفاده از پروفیل 60 در 60 نیست ولی در ابعاد بزرگی که نیاز به پروفیل آلومینیومی 60 در 60 است پروفیل مهندسی 30 در 30 جایگاهی ندارد و پیشنهاد می گردد از پروفیل های سری 45 در 60 ، سبک و یا سنگین استفاده شود که هم دارای اسلات مشابهی هستند و هم قسمت 60 هر دو به هم می خورد.


پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی45 در 60

 

مشخصات پروفیل:اندازه ی مقطع این نوع پروفیل میلیمتر 60 × 45 ، اسلات SLOT میلیمتر 10 . از جنس آلومنیوم.

 

پروفیل آلومینیوم شیاردار 60×45

 

کاربرد پروفیل آلومینیوم: این سری از پروفیل های آلومینیومی شیاردار در استاندارد بین المللی فقط یک مدل دارد. استفاده از این پروفیل بیشتر به عنوان ستون پیشنهاد می گردد. هر چند این پروفیل از نقطه نظر شیار در گروه شیار 10 قرار می گیرد اما دو شیار آن از نقطه نظر ارتفاع قابلیت استفاده از مهره و پیچ تی ِ 8 m ندارد و از این رو کم کاربرد تر است.


پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی 120 در 15

 

مشخصات پروفیل:اندازه ی مقطع این نوع پروفیل میلیمتر 15 × 120 ، اسلات SLOT میلیمتر 8 . از جنس آلومنیوم.

 

پروفیل آلومینیوم شیاردار 15×120

 

کاربرد پروفیل آلومینیوم:این مدل از پروفیل مهندسی به منظور استفاده به عنوان میز دستگاهِ CNC به کار گرفته می شود امکان نصب قطعه ی کار برروی این نوع پروفیل با استفاده از پیچ و مهره و نبشی روی شیارهای آن ممکن است.
برای ایجاد میز، پروفیل آلومینیوم شیاردار در ساخت دستگاه CNC با استفاده از چندین پروفیل شیاردار مربعی ، کنار هم چیده می شوند و روی فریم نصب تا از آن به عنوان میز استفاده کنند. اما تعداد زیاد نبشی و اتصالات استفاده شده و همچنین از نظر وزنی، پروفیل شیاردار بیشتری نیاز است از این رو هزینه بالا میرود. به همین دلیل این مدل پروفیل آلومینیومی طراحی شده است که با هزینه ی کمتر همان کار را با آن انجام داد.
شیارِ این مدل پروفیل آلومینیومی 8 می باشد و بنابراین کلیه ی اتصالاتی که در پروفیل مهندسی 30 در 30 و 30 در 60 استفاده می شود برای این مدل پروفیل هم قابل استفاده خواهد بود.


پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی 80 در 80

 

مشخصات پروفیل:اندازه ی مقطع این نوع پروفیل میلیمتر 80 × 80 ، اسلات SLOT میلیمتر 10 . از جنس آلومنیوم ،2.93 کیلوگرم بر یک متر

 

پروفیل آلومینیوم شیاردار80×80

 

کاربرد پروفیل مهندسی: پروفیل شیاردار 80 × 80 که در سری شیار 10 و از پروفیل های 40 است، در کاربردهای سنگین بکار میرود. این پروفیل ها سنگین، حجیم و گران اند به همین دلیل زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرند. علاوه بر استفاده از این پروفیل در ساخت دستگاه های بزرگ، در ساخت سازه های پارتیشنی مانند نمایشگاه ها نیز از این پروفیل استفاده می شود.اگر از این نوع پروفیل به منظور ساخت سازه به کار گرفته شود ، ترجیحا از نبشی های مخصوص آن یعنی 80 × 80 استفاده کنید و از ترکیب 2 نبشی های 40 در 40 و یا 40 در 80 اجتناب کنید.
برای استحکام بیشتر این پروفیل مهندسی در سازه باید از نبشی دیواره دار بکار برد که برای این مدل بزرگ و گران می باشد و می بایست برای ایجاد استحکام لازم از تمامی سوراخ های آن استفاده کرد که به 8 مهره تی و پیچ آلنی و یا 8 پیج تی و مهره واشردار نیاز خواهد بود.

با وجود تنوعات بسیار در پروفیل های مهندسی و کاربرد های متنوع آنها ،برای یافتن پروفیل مناسب و بهینه مورد نیاز خود می توانید با شرکت تام باهر با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید. پروفیل آلومینیوم شیاردار باهر در ابعاد و سری های مختلف موجود می باشد که هم از نظر کیفیت و قیمت مناسب و مورد توجه مصرف کنندگان است.

 شرکت تام باهر از سابقه بالایی در این صنعت نیز برخوردار است که با تجهیزات مدرن و به روز باکیفیت بالا اقدام به عرضه محصولات خود مینماید. همواره مشتریان در صنعت و بازار ما را با کیفیت و تعهد به یاد دارند .کوپلینگ باهر با کیفیت که برای اتصال بین دو شفت به یکدیگر از آن استفاده و بهره می رود. بعنوان مثال یکی از موارد استفاده از آن در دستگاه های سی ان سی CNC است. کوپلینگ عرضه شده در شرکت تام باهر با دستگاه های جدید و مدرن و در انواع مختلف مناسب برای استفاده در دستگاه ها و کارکرد های مختلف و غیره استفاده می شود.شرکت تام باهر  عرضه کننده کلیه ی محصولات سیستمهای متحرک خطی، انواع بال اسکرو باهر و تنها نمایندگی انحصاری جی تن(GTEN) از تایوان میباشد. مشتریان گرامی برای اطلاعات فنی و دیدن نقشه های سه بعدی بال اسکرو میتوانند از سایتهای شرکت نیز بهره گرفت،البته محصولات تام باهر دارای تنوع بالای است و شامل :بال اسکرو،ریل و واگن،دنده شانه ای،لینیر گاید STAF،پولی تایم،پروفیل آلومینیوم،انرژی چین،کوپلینگ باهر،لوازم سی ان سی،.......است که با برند باهر ارائه میگردد.در محصول لینیر گاید هم ما دارای نمایندگی STAF  از تایوان هستیم.

  • تام باهر
  • ۰
  • ۰

سرو موتور

 
سرو موتور
سرو موتور نوعی از موتورهای الکتریکی است که با هدف بکارگیری در سیستم‌های کنترل فیدبک طراحی می‌شود. لختی (اینرسی) در موتور سرو Servo Motor پایین بوده و در نتیجه تغییر سرعت در این موتورها بسیار سریع است. سرو موتورها در صنعت کاربری های منحصر به فردی دارند. گونه های مختلف سروو موتور بر اساس زاویه دوران شافت و جنس گیربکس دسته بندی می شوند. از هدایت نازل CNC پرینتر سه بعدی، مدیریت حجم بطری در خطوط تولید نوشابه، گیمبال پهپاد و… کاربرد دارند. مهمترین پارامتر در یک سرو موتور زاویه دوران شافت می باشد. شیوه راه اندازی سروموتور بدون برنامه نویسی با برد Raspberry pi را مطالعه کنید. در سیستم‌های هوشمند و اینترنت اشیا IOT هم بسیار پرکاربرد ظاهر شده‌اند. برای مدیریت سرو موتور نیاز به موج مربعی یا PWM است. به عبارت دیگر سرو موتور Servo Motor یک موتور کوچک دارای یک محور یا شافت خروجی است. این محور خروجی قادر است در یک موقعیت و زاویه خاص با سیگنال دریافتی قرار گیرد.

تاریخچه سرو موتور
در سال ۱۸۲۰ میلادی، اورستد (Oersted) کشف کرد که عبور جریان برق از یک سیم، میدانی مغناطیسی را حول آن سیم تولید خواهد کرد.
بعد از او فارادی اثبات کرد که چگونه این میدان مغناطیسی، قادر به تولید کردن یک نیروی مکانیکی است.
وسیله‌ای که او استفاده می‌کرد، شامل یک آهنربای دائمی احاطه شده در یک مخزن جیوه بوده و یک تکه سیم که به وسیله‌ی
یک چنگال، قلاب شده است درون مخزن جیوه معلق است. با عبور یک جریان الکتریکی از درون سیم، یک نیروی الکترومکانیکی
باعث می‌شود که سیم با حرکتی دورانی به دور آهنربای مغناطیسی به گردش درآید. البته این وسیله فقط برای مدت محدودی
کاربرد دارد، زیرا نیروی گردشی تولید شده، بسیار ضعیف است.

 

سروموتور باهر-JASD
قطعه سرو موتورservo motor به صورت کلی یک الکترو موتور هست که یک سری مدارات الکترونیکی مانند درایوها در کنار آن قرار دارد و الکترو موتور حاوی شفت عمل گردش را به عهده دارد و تجهیزات الکترونیکی هم وظیفه دقت دادن به الکترو موتور را بر عهده دارند و این دقت شامل کنترل زاویه،کنترل شتاب،کنترل سرعت و … می شود.
سرو موتور ها در انواع گیربکس دار و بدون گیر بکس وجود دارند و در اندازه های خیلی کوچک تا اندازه های بزرگ تولید می شوند که اندازه های کوچک در پروژه های رباتیک و تجهیزات مکاترونیکی استفاده شده و اندازه های بزرگ هم در ساخت تجهیزات صنعتی مانند دستگاه های CNC فلزات،چوب،طلا ،ماشین آلات نساجی ،ماشین آلات چاپ ،سینما ۵ بعدی و ۳ بعدی ،دستگاه های تزریق پلاستیک ،دستگاه های پزشکی ، ،ماشین آلات و دستگاه های تولید قطعات الکترونیکی استفاده می شود. سرو موتور ها در هر جایی که الکترو موتورها کاربرد دارد می توان استفاده کرد اما به دلیل قیمت بالای آن نسب به الکترو موتورها، ما تنها در جاهایی از سرو موتور استفاده می کنیم که عملاً با الکترو موتور های معمولی کار به خوبی انجام نمی شود و نیاز به دقت و سرعت عمل بالایی داریم شرکت ها و انواع برندهای مختلف در بازار حضور دارند تا بتوانند عرضه کننده سروموتور باشند که شرکت تام باهر با برند باهر-JASD یکی از شرکتهای عرضه کننده سروموتور با کیفیت می باشد. شرکت تام باهر  به اطلاع می رساند سرو موتور 0.75kw و‌1kw ساخت چین با کیفیت عالی به محصولات ما اضافه شده است. این سرو موتور با برند مشترک دو شرکت (BAHER-JASD) وارد شده و تمام و کمال مراحل تست را انجام داده ایم . بعد از یک سال و نیم کارکرد بدون مشکل اقدام به سرمایه گذاری و نمایندگی انحصاری نموده ایم .اطمینان کامل به کیفیت محصولات شرکت مذکور حاصل شده است. این سرمایه گذاری برای ما ریسک پذیر نیست چون به کیفیت اطمینان پیدا کرده ایم .
برند تام باهر دارای محصولات فراوانی در زمینه سیستم های متحرک خطی ، اتوماسیون صنعتی و سی ان سی است که یکی از معتبرترین و کاربردی ترین آنها سروموتور باهر-JASD می باشد.
باهر-JASD یکی از معتبر ترین و با کیفیت ترین محصولات عرضه شده می باشد که توانسته است با رقبای خود رقابت تنگاتنگی را در زمینه کیفیت و دقت بالا این محصولات داشته باشد و به دلیل اعتبار بالای این برند بازار را از آن خود کرده است.

شرکت تام باهر از سابقه بالایی در این صنعت نیز برخوردار است که با تجهیزات مدرن و به روز باکیفیت بالا اقدام به عرضه محصولات خود مینماید. همواره مشتریان در صنعت و بازار ما را با کیفیت و تعهد به یاد دارند .کوپلینگ باهر با کیفیت که برای اتصال بین دو شفت به یکدیگر از آن استفاده و بهره می رود. بعنوان مثال یکی از موارد استفاده از آن در دستگاه های سی ان سی CNC است. کوپلینگ  عرضه شده در شرکت تام باهر با دستگاه های جدید و مدرن و در انواع مختلف مناسب برای استفاده در دستگاه ها و کارکرد های مختلف و غیره استفاده می شود.شرکت تام باهر  عرضه کننده کلیه ی محصولات سیستمهای متحرک خطی، انواع بال اسکرو باهر و تنها نمایندگی انحصاری جی تن(GTEN) از تایوان میباشد. مشتریان گرامی برای اطلاعات فنی و دیدن نقشه های سه بعدی بال اسکرو میتوانند از سایتهای شرکت نیز بهره گرفت،البته محصولات تام باهر دارای تنوع بالای است و شامل :بال اسکرو،ریل و واگن،دنده شانه ای،لینیر گاید STAF،پولی تایم،پروفیل آلومینیوم،انرژی چین،کوپلینگ باهر،لوازم سی ان سی،.......است که با برند باهر ارائه میگردد.در محصول لینیر گاید هم ما دارای نمایندگی STAF  از تایوان هستیم.

 

مشخصات اصلی سرو موتور Servo Motor
1- جهت گشتاور سرو موتور Servo Motor به پلاریته لحظه‌ای ولتاژ کنترل بستگی دارد.

2- گشتاور خروجی موتور متناسب با ولتاژ ورودی سرو موتور Servo Motor است.

سرو موتور در انواع DC و سرو موتور AC طراحی و ساخته می‌شوند. عموما سرو موتورهای AC دارای بازده و عملکرد بیشتری در مقایسه با سرو موتور DC هستند. سرو موتور DC شامل موتور سری، سری چاکدار، موتور کنترل موازی و.... می‌باشند. به عنوان مثال سرو موتور سری دارای گشتاور راه انداز بالایی است ولی موتور کنترل موازی دارای توان کمتری می‌باشد. اطلاعات بیشتر درباره سرو موتور را در آموزش شیلد درایور موتور L293D با برد آردوینو بخش اول سرو Servo motor مطالعه کنید.

کاربرد سرو موتور
از سرو موتور در تمام پروسه های کنترلی و عمومی که نیاز به موتور الکتریکی میباشد میتوان استفاده کرد ولی به دلیل قیمت بالای این موتورهای از لحاظ اقتصادی به صرفه نمیباشد تا از آنها استفاده نمود ولی در بعضی پروسه ها باید فقط و فقط از سرو موتور استفاده کرد زیرا دقت بسیار بالا،سرعت و عکس العمل سریع ،گشتاور متغییر و بالا نسبت به سایر موتورهای دیگر را دارد ،به همین دلیل از سرو موتور در موارد زیر استفاده میشود: ماشین آلات تولید قطعات الکترونیکی،انواع ماشین آلات cnc فلزات ، ماشین آلات cnc طلا و چوب ، ماشین آلات بسته بندی و دوخت پلاستیک،ماشین آلات نساجی،انواع ماشین آلات چاپ،انواع روباتهای صنعتی ،روبات های تجهیزات پزشکی،شبیه ساز خودرو،سینمای 5 بعدی و 3 بعدی،ماشین آلات تزریق پلاستیک و .... برای کنترل بهینه سیستم های تولید و ماشین آلات صنعتی گوناگون که شامل بهینه سازی در مصرف انرژی،وقت و هزینه های مختلف فرایندهای تولید،ماشین ابزارها و غیره میشود، از حالتهای کنترلی به شرح زیر استفاده میشود. 1-کنترل موقعیت 2-کنترل سرعت 3-کنترل گشتاور 4-کنترل دستی

قیمت سرو موتور
عوامل مختلفی بر روی قیمت سرو موتور تاثیر گذارند. مهمترین عامل بعد از عوامل کیفی (مانند برند و کشور سازنده)، گشتاور سرو موتور است. بعد از گشتاور، دور سرو موتور و به تبع آن توان آن عامل تغییر قیمت سرو موتور خواهد بود. ولتاژ تغذیه درایور نیز بسته به اینکه سرو موتور 220 ولت (برق تک فاز) یا سرو موتور 380 ولت (برق سه فاز) باشد عامل دیگر تعیین قیمت است. سرو موتوری که با برق سه فاز 380 ولت تغذیه می شود، کارآیی بهتری دارد، اما در توانهای پایین معمولا سرو موتور های تک فاز عرضه می شوند. دقت سرو موتور که وابسته به نوع و دقت انکودر آن است، پارامتر دیگر تعیین قیمت است.

تفاوت سرو موتور و استپ موتور
در میان صنعتگرانی که در حوزه اتوماسیون صنعتی و ساخت CNC فعالیت دارند، هم سرو موتور و هم استپ موتور به عنوان موتور CNC شناخته می شود. اما این سئوال عمدتا مطرح است که تفاوت استپ موتور با سرو موتور در چیست؟ به عنوان یک پاسخ سریع و کاربردی باید گفت که استفاده از استپ موتور در کاربردهایی با سرعت و دقت کمتر مناسب تر است و در مقابل، استفاده از سرو موتور برای کاربردهایی با سرعت و دقت بالاتر توصیه می شود. سرو موتور می تواند بین 1.5 تا 2 برابر گشتاور نامی خود را بصورت لحظه ای (تا یک دقیقه)، اعمال نماید اما گشتاوری که برای استپ موتور ذکر می شود، بالاترین گشتاور قابل تحویل (با درایو و تغذیه مناسب و ایده آل) است و در دورهای بالاتر این گشتاور افت هم می کند. اگر کاربردی دارید که در آن سرعت یا دقت بالایی نیاز دارید و یا اینکه گشتاور و اینرسی بار به صورتی است که احتمال خارج شدن موتور از موقعیت مطلوب وجود دارد، استفاده از سرو موتور منطقی تر خواهد بود.

خرید سرو موتور
جالب است بدانیم جهت خرید سرو موتور که ابتدا گشتاور مورد نیاز و سپس دور مورد نیاز خود را محاسبه نمایید. مانند هر نوع از انواع تجهیزات حرکت، محاسبه دقیق الزامات مانند محاسبه درست گشتاور و محاسبه درست دور می تواند از تحمیل هزینه های اضافی به شما کاملا جلوگیری کند. در دورهای پایین و گشتاور های بالا می توان بجای خرید سرو موتور با گشتاور بالا، استفاده از سرو موتور به همراه گیربکس زیروبکلش را مد نظر قرار داد. 

 

  • تام باهر