تام باهر

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قیمت کوپلینگ باهر

 

قیمت کوپلینک باهر با توجه به کیفیت آن متفاوت است .کوپلینگ در حقیقت قطعه ای است که برای متصل کردن دو قطعه دوار را به متصل نموده و شاید بهتر این است که بگوییم کوپلینگ ابزاری برای محور کردن موتور وشفت پمپ است و می تواند اجازه انحرافاتی را به آنها بدهد.شفت و موتور چون به صورت کسری یا ضربدری در پمپ کلوز، پمپ سانتری فیوژ یا موتورهای سانترفیوز قرار میگیرد به وسیله کوپلینگ به هم اتصال دارند حالا اگر به هر دلیل کوپلینک دارای کیفیت مناسب نباشد امکان آسیب به انکودر یا موتور را دارد.کوپلینگ در واقع در جاهایی که نیاز به اتصال محرک اولیه به سیستم گرداننده پمپ باشد ه کار میرود و علمی ترین تعریف همان انتقال حرکت گردشی و نیروی گشتاوری از قسمتی به قسمت دیگر است.کوپلینگ در انواع ماشین آلات صنعتی به ویژه در دستگاههای سی ان سی(cnc) به عنوان موتور نیروی محرک دستگاه عمل میکند.با توجه به میزان مصرف بالای انواع کوپلینگها نیاز جامعه صنعتی به قطعاتی مثل کوپلینگ بالاست و شرکت تام باهر از جمله شرکتهای مطرح در ایران است که نیاز مشتریان محترم را با نهایت کیفیت برآورده مینمایند.

شرکت تام باهر از قدمت بالایی در این صنعت نیز برخوردار است که با تجهیزات مدرن و به روز باکیفیت بالا اقدام به عرضه محصولات خود مینماید. کوپلینگ باهر که برای اتصال بین دو شفت به یکدیگر از آن استفاده و بهره می رود. بعنوان مثال یکی از موارد استفاده از آن در دستگاه های سی ان سی CNC است. کوپلینگ عرضه شده در شرکت تام باهر با دستگاه های جدید و مدرن و در انواع مختلف مناسب برای استفاده در دستگاه ها و کارکرد های مختلف و غیره استفاده می شود. .البته دامنه محصولات تام باهر بسیار وسیع است و محصولات سیستمهای متحرک خطی را دارا میباشد از جمله تمام لوازم سی ان سی،بال اسکرو که شامل دو برندبال اسکرو باهر از چین،بال اسکرو جی تن(GTEN) از تایوان می باشد را عرضه میدارد.

عملکرد کوپلینگ

1. تصحیح نامحوری در بین شفتها
2. کنترل و مهار حرکت محوری یا ارتعاش شفتها
3. جریان القایی نامحوری از یک شفت به شفت دیگر

کوپلینگ تا اینجا کمی ما را با کارکرد خود آشنا کرد ولی شاید بد نباشد بگوییم اگر چرخ یا دوار بودن قطعه ای به این نام ساخته نمیشد چون ماین آلات دوار غالبا یا محرک اند یا متحرک اند.
انتقال قدرت از محرک به متحرک از طریق قطعات و ابزاری مثل کوپلینگ ،تسمه چرخ دنده و.......انجام میگردد در نهایت کوپلینگها یکی از چندین راههای انتقال قدرت مکانیکال است که گشتاور را از شفت ماشین محرک به متحرک انتقال می یابد.

 

انواع مختلف کوپلینگ

 

1. کوپلینگ solid
2. کوپلینگ flaxlibel
3. کوپلینگ مفصلی
4. کوپلینگ انکودری
5. کوپلینگ هیدرولیکی
6. کوپلینگ الومینیومی
7. کوپلینگ فنری
8. کوپلینگ دنده ای
9. کوپلینگ امگا

 

چندین کاربرد دیگر انواع کوپلینگ

 

کوپلینگ در اتصال دو قطعه یا شفت دستگاههایی مانند موتور و ژنراتور که به طور جدا ساخته شده اند را دارد علاوه بر این در زمان جدا کردن ارتباط در موقع انجام جا به جایی و تعمیرات دوره ایی و مرتب دستگاه از کوپلینگ بهره میگیرند.

a. ایجاد انعطاف پذیری مکانیکی

b. تقلیل انتقال ناگهانی و ارتعاش ناگهانی از یک شفت به شفت دیگر

c. کوپلینگ از قطعه در مقابل بار اضافه محافظت میکند.

d. تغییر عملکرد و خواص ارتعاشی قطعات دوار

e. انتقال توان از یک انتهای موتور به پمپ در کوپلینگ

 

نحوه نگهداری کوپلینگ

 

تعمیر یا نگهداری و خرابی کوپلینگ مستلزم اعمال کارهایی است که به اختصار گفنه میشود :
1) بازرسی چشمی مداوم
2) بررسی نشانه های احتمالی سایش یا خستگی و نظافت منظم قطعه
3) روغنکاری مداوم و منظم کوپلینگ

در شرکت تام باهر با داشتن کوپلینگ با کیفیت و قیمت مناسب میتوان خرید خوبی داشت. در شرکت تام باهر قیمت کوپلینگ با توجه با همکاران دیگر در بازار بسیار منطقی و مناسب است.

 

  • تام باهر
  • ۰
  • ۰


 
ریل و واگن(لینیر گاید) باهر

 

در سیستم ریل و واگن ، بار را چه به صورت افقی و چه به صورت عمودی باشد می تواند تحمل کند و برای ایجاد یک حرکت یکنواخت است . ریل و واگن باهر خود یک سیستم حرکت خطی هستند که برای انجام حرکت مستقیم و پیوسته استفاده میشود.در سیستمهای متحرک خطی لینیر گاید یکی از مکانیزمهای مهم حرکت خطی است.حرکت خطی در واقع روی ساچمه ها انجام میشود این ساچمه ها در داخل بلوک بین ریل و بلوک ازطریق یک مسیربسته با گردش خود امکان حرکت دقیق خطی را میسازند و به خاطر کم بودن مقاومت اصطحکاکی در ریل و واگن برای به حرکت در آوردن نیروی نسبتا کمی لازم است و با خطر همین ویژگی مقدار توان کمی برای رفتن تا سرعت بالا مصرف میگردد.این ویژگی ریل و واگن(لینیر گاید) باهر برای جابه جایی و حرکت رفت و آمدی با سرعت بالا مهم است.
در بازار صنعت جهانی لینیر گایدهای متنوعی تولید و عرضه میشود همه روش کار یک شکلی دارند و تنها از لحاظ کیفیتی و اندازه گاهی دارای تفاوت هستند.در بازار ایران برندهای زیادی دیده میشود.شرکت تام باهر نیز چند برند ریل و واگن عرضه میکند.تام باهر توانسته برند باهر شرکت را ثبت نماید وریل و واگن(لینیر گاید) باهر را در اختیار مشتریان قرار دهد وعلاوه بر آن نمایندگی STAF از تایوان را کسب نماید. لینیر گاید STAF از برندهای معروف تایوانی در ایران است که شرکت تام باهر دارای آن است.

 

تاریخچه ریل و واگن

 

تاریخچه اختراع و تکامل ریل و واگن (لینیر گاید) به سال 1932 برمیگردد که توسط یک شرکت مستقر در خارج از فرانسه اختراع و ثبت شده است.جنس ریل و واگن از فولاد است که به دلیل حرکت خطی دقیق و صاف از آن بهره گرفته میشود.در این شرایط سالها بعد شرکت ها گاید خطی یا همان ریل و واگن خطی تجهیز و تکمیل شد و امروزه در خدمت صنعتگران است.

 

ساختار ریل و واگن(لینیر گاید)

 

ساختمان اصلی لینیر گاید در همه جا از یک ریل راهنما(Guide Rail) و بدنه اصلی یا Block درست شده است ودارای 4 ردیف ساچمه یا رولر(Ball)می باشد که با زاویه تماس 45 درجه می باشد.لینیر گاید از قسمتهای دیگری مانند آب بند (Oil Sealing )،زنجیر نگهدارنده و گریس خور تشکیل شده است یکی از مزیتهای لینیر گاید این است که می تواند از قسمت پایین و بالا بر روی دستگاهها و ماشین الات صنعتی پیچ میشود ویا از صفحه های رزوه دار بلاک برای نصب مستقیم واگن بهره گرفته میشود.ساختار ریل و واگن باهر نیز مشابه موارد بالاست.

 

انواع ریل و واگن(لینیر گاید)

 

1- ریل و واگن مینیاتوری
2- بلبرینگ خطی
3- رولبرینگ خطی
4- Cam Roller Guide

 

کاربرد ریل و واگن

 

در انواع ماشینهای سی ان سی(cnc)، ماشینهای برش لیزری، ماشینهای سی ان سی حکاکی یا برش روی چوب و سنگ، ماشین الات بسته بندی دارای حرکت خطی، ماشینهای cnc، انواع دستگاههای سی ان سی برش،ماشینهای فرزو تراش سبک،......بهره گرفته میشود.

 

نکاتی مهم در نگهداری صحیح ریل و واگن

 

ریل و واگن دارای یک چرخه روغنکاری درون بلوک می باشد که از امتیازات مهم لینیر گاید به شمار میرود و وجود این مکانیزم هزینه روغن کاری و احیانا تعمیرات را کم میکند .در مواقع نیاز لازم است روغن قسمت روغنکاری را پر کنیم تا بلوک لینیر گاید عمر بالایی داشته باشد و ریل و واگن(linear guide) نیازمند پاکسازی و غبار روبی می باشد چون گرد و غبار و آشغال و مواد خارجی باعث خرابی قطعه میشود.
شرکت تام باهر همانطور که در بالاگفته شد دارای انواع لوازم سی ان سی(CNC) می باشد .از جمله این محصولات میتوان به بال اسکرو، لینیر گایدباهر و لینیر گاید STAF، پروفیل آلومینیوم، کوپلینگ، انرژی چین، پولی تایم ، دنده شانه ای،شفت ،و.......اشاره کرد. در بال اسکرو ما علاوه بر برند باهر که ثبت شده است برند جی تن را هم داریم .بال اسکرو GTEN از کشور تایوان نیز در باهر ارائه می شود.

  • تام باهر
  • ۰
  • ۰

انرژی چین Energy Chain

 
انرژی چین Energy Chain


در صنعت الکترونیک و ساخت انواع دستگاههای سی ان سی و در صنایعی که نیاز است برق از تابلو برق تا محورهای و موتورهایی انتقال یابد از وسیله انرژی چین یا محافظ کابل استفاده میشود. انرژی چین Energy Chain که با نام های مختلفی در بازار شناخته شده است از جمله انرژی گاید،محافظ کابل،cable carrier،energy chain،energy guide.

انرژی چین(محافظ کابل) در ماشین آلات صنعتی بیشتر کاربرد دارد .انرژی چین ها قطعه ای از جنس قطعه های پلیمری با جنس پلی آمید می باشند که پلی آمید با داشتن خاصیت ضد سایشی میتواند حرکت رفت و برگشتی انرژی چین را به میزان زیاد و در طول محور مدیریت کند و این خصوصیت باعث میشود تا خمش کابل چین یا انرزی چین از یک اندازه معینی کمتر نشود.

انرژی چین باهر


در شرکت تام باهر با داشتن سالها تجربه در زمینه فروش و عرضه انرژی چین(Energy Chain) مرغوب و با کیفیت و همچنین قیمت مناسب توانسته ایم نقش مهمی در عرضه کابل چین در بازار را داشته باشیم و شرکت تام باهر قطعه انرژی چین را با ثبت برند انرژی چین باهر در اختیار مشتریان خود قرار میدهد انرژی چین یا انرژی گاید باهریکی از چندین محصول تام باهر میباشد شرکت تام باهر باعرضه تمامی محصولات ساخت دستگاههای سی ان سی (cnc)، پولی تایم باهر، لینیر گایدSTAF (ساخت تایوان) ، بال اسکرو با دو برند باهر(ساخت چین) و جی تن (GTEN)(ساخت تایوان)، انواع پروفیل آلومینیوم، کوپلینگ،شفت پایه دار، انواع لوازم سی ان سی ، و......خرید مطمئن و راحتی را برای متقاضیان خود خواهد داشت.

کاربرد انرژی چین Energy Chain


-مهمترین کاربرد و وظیفه انرژی چین در حقیقت به تاخیر انداختن زمان قطع شدن است یعنی در صورتی که کابل را به دفعات از یک نقطه به سمت راست و چپ خم نمایید تایم و زمان قطع شدن و وقفه افتادن به تعویق می افتد.

-وظیفه دیگر انرژی چین محافظت از کابل در مقابل برخورد اشیاء و قطعات با کابلها و سیم است.

-نقش دیگر انرژی چین جلوگیری از جرقه در دستگاههای هوابرش یا پلاسماست.

برای انتقال گاز، اکسیژن، روغن کاری،پنوماتیک و بادی نیز از انرژی چین(Energy Chain) بهره گرفته میشود.

استفاده در مکانهای صنعتی که احتمال ایجاد ضربه می باشد از انرژی چین فلزی در اینطورمواقع بهره گرفته میشود چون در مقابل ضربه و مواد خورنده دارای استحکام و مقاومت بالایی هستند .

چند نکته در مورد انرژی چینEnrgy Chain


-در انتخاب سایز و اندازه برای انرژی چین از ابعاد داخلی یعنی عرض داخل و ارتفاع داخل بهره گرفته میشود و در عین حال امکان استفاده از ابعاد بیرونی هم در تعیین و انتخاب سایز مقدور است.

-در صورتی که کابل را به دفعات از یک نقطه به چپ و راست خم کنید بعد از چندین حرکت سیمهای داخلی تحت کشش قطع میگردد حال اگر کابل را حول یک دایره خم و راست شود میزان و زمان قطع شدن طولانی میشود و به طول عمر انرژی چین کمک میکند.

 

  • تام باهر
  • ۰
  • ۰

کوپلینگ(coupling)


 
کوپلینگ(coupling)


 کوپلینگ قطعه ایی می باشد که برای اتصال دو قطعه شفت می باشد و انتقال قدرت صورت میگیرد. کوپلینگ از قدیم ایام برای اتصال دو ریل استفاده میشود.کوپلینگ ها در زمان کار اجازه جدا شدن به شفت ها را نمیدهد. گرچه کوپلینگ های محدود کننده گشتاور، زمانی که میزان گشتاور از حدی بیشتر شود دچار لغزیدگی و یا جدایی می گردد.وظیفه اصلی کوپلینگ این است که دو قطعه دوار را به همدیگر وصل میکند.اگر در انتخاب کوپلینگ و نصب و نگهداری دقیق کوپلینگ دقت کنیم می توان صرفه جویی زیادی در هزینه نگهداری و زمان خروج از عملکرد به عمل آورد.در بازار صنعتی وارد کنندگان و فعالان صنعتگر این روزها شرکت تام باهر با ارائه انواع لوازم سی ان سی توانسته نیاز متقاضیان خود را به نحو احسن برآورده کند.کوپلینگ باهر یکی از محصولات شرکت تام باهر است که با ثبت برند باهر به نام خود با کیفیت ترین کوپلینگ را در اختیار مشتریان خود میگذارد.اگر در سایت شرکت نگاهی اجمالی داشته باشید ، میتوانید کاتالوگ محصولات را مشاهده کنید و یا با تماس با قسمت فروشگاه میتوانید با جزییات محصولات کوپلینگ شرکت تام باهر آشنا شوید.کوپلینگ باهر با تیپ SRJ  ارائه میشود و دارای سایزهای مختلف 20، 30،40،55،65، در فروشگاه تام باهر است.

کوپلینگهای شفت در ماشین آلات مختلفی با کارکرد مختلف استفاده میگردد.

 

عملکردهای کوپلینگ


1-         همانطور که کوپلینگ در اتصال شفت های دستگاهها نقش دارد در زمان تعمیر و 

جا به جایی میتوان بهراحتی آن را قطع کرد.

 

2-         کاهش انتقال ناگهانی از یک شفت به شفت دیگر را فراهم میکند.

 

 

3-         در صورت داشتن اضافه بار در دستگاه توسط کوپلینگ مورد محافظت قرار میگیرد .

 

4-         ایجاد انعطاف پذیری مکانیکی

 

5-         در سیستمهای دوار باعث تغییرات در ارتعاشی دستگاه می شود.

 

6-         باعث ایجاد اتصال در بخش درایور میگردد.

 

7-         جابه جایی توان و قدرت از یک انتها به انتهای دیگر دستگاهها.

 

 

انواع کوپلینگ

 

در کوپلینگها ما دو دسته اند :

 

1-کوپلینگ گیره ای یافشاری

 

2-کوپلینگ فلنجی صلب

 

- کوپلینگهای فشاری از نظر ظاهری به صورت دو تکه می باشند که به دو طرف شفتها

متصل میگردد تا بتوانند یکغلاف تشکیل دهند.این مدل کوپلینگها دارای انعطاف پذیری

بالایی دارند و میتوانند برای شفتهای ثابت مصرفشوند.این کوپلینگها معمولا به اندازه بزرگ

می باشد پیچ در تمام کوپلینگها از داخل عبور میکند و در قسمت دوم واردمیشود تا از

نگهداری امن برخوردا شود.

-کوپلینگهای فلنجی صلب برای تجهیزات صنعتی و بارهای سنگین طراحی گردد.طراحی

ظاهری این کوپلینگها بهاین صورت است که دارای غلاف کوتاهی هستند توسط یک فلنج

عمود بر آن ساخته شده است.در روی هر کدام ازشفتها یک کوپلینگ قراردارد به طوری که

دو فلنج رو به روی یکدیگر قرار دارند و تعدادی پیچ و مهره را در فلنج نصب کرده چون باید کنار

هم قرار بگیرند و با توجه به اندازه بزرگ و میزان دوام آنها می توان از واحدهای فلنجی

برای میزان کردن شفتها قبلا از متصل کردن آنها به هم بهره گرفت. کوپلینگهای صلب وقتی

نیاز به تراز کردن دقیق شفت  باشد به کار میرود.

 

  • تام باهر
  • ۰
  • ۰


مکانیزم بال اسکرو


در صنعت و در ماشین آلات صنعتی با استفاده از تجهیزات کنترل مکانیکی یا همان مکانیزم بال اسکرو میتوان جابجایی های دقیق و با سرعت‌های بالا ایجاد کرد. در این ماشین‌ها برای تبدیل حرکت دورانی به خطی باید از یک مکانیزم تبدیل حرکت استفاده کرد. لذا برای این منظور از مکانیزم‌های انتقال حرکت قابل تنظیم که با آن‌ها می‌توان جهت و سرعت دوران را به طور مکانیکی کنترل کرد استفاده می‌شود. این مکانیزم بال اسکرو نامیده می‌شوند. به طور خلاصه می‌توان گفت بال اسکرو وسیله‌ای مکانیکی است برای تبدیل حرکت چرخشی به حرکت خطی با کمترین اصطکاک ممکن.در ماشینهای قدیمی و سنتی غالبا برای جا به جایی محورها برای تبدیل‌ حرکت‌ دورانی‌ به‌ خطی‌ معمولاً از سیستم پیچ و مهره استفاده میشود. با پیچاندن پیچ به میزان یک دور کامل، مهره به اندازه طول یک گام تغییر مکان میدهد.

در این ماشینها از پیچ و مهره هایی با رزوه های ذوزنقه ای استفاده میشود که دارای لقی زیادی هستند. این لقی هنگام برگشت محور در جهت مخالف، مشکلاتی را ایجاد میکند. در ضمن به علت افزایش اصطکاک و سائیدگی، کاهش لقی هم امکانپذیر نیست.

درانواع ماشینهای CNC سی ان سی از پیچ و مهرهای استفاده میشود که فاصله بین پیچ و مهره با یک ردیف ساچمه دقیق پرشده است. معمولاً مهره این نوع پیچها دوتکه است و با تنظیم فاصله میان دو تکه مهره میتوان لقی را به حداقل رساند. بدین ترتیب بین پیچ و مهره عمل غلتش صورت میگیرد نه لغزش، و اصطکاک بسیار کاهش مییابد.

با استفاده از این پیچ و مهره ها دقت حرکت به mm 1000خواهد رسید.بال اسکرو در تمام سیستمهای متحرک خطی مورد مصرف فراوان دارد.

بال اسکرو باهر


شاید خالی از لطف نباشد که گفته شود شرکت تام باهر در بازار فروش انواع لوازم سی ان سی توانسته هدفهایی بزرگ را دنبال کرده و رو به پیشرفت باشد تام باهر در قسمت فروش شرکت دارای مجموعه ایی کامل از سیستمهای متحرک خطی می باشد از جمله بال اسکرو باهر.

در تام باهر با دو برند باهر و جی تن در بال اسکرو رو برو هستیم که برند باهرBAHER توسط شرکت در سالها پیش ثبت گردیده و برند دوم که جی تن تایوان میباشد دارای نمایندگی GTEN از کشور تایوان ست که توسط شرکت تام باهر اخذ شده است.محصولات تام باهر شامل : بال اسکرو، پولی تایم، کوپلینگ ، شفت پایه دارباهر، لوازم سی ان سی، لینیر گاید STAF،پروفیل آلومینیوم ،و .........می باشد که ازنظر کیفیت و دقت بیشترین بازده را داشته و در طول چندین سال مورد تایید تمامی مصرف کنندگان لوازم سی ان سی بوده اند .


نحوه کاربرد مکانیزم بال اسکرو


در نحوه کاربرد بال اسکرو و نحوه انتخاب آن به عنوان ابزاری است که برای تغییر حرکت چرخشی را به حرکت خطی با کمترین میزان اصطکاک مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر از این وسیله برای تبدیل کردن نیروی خطی به نیروی پرتابی به کار خواهند برد.

از نظر ظاهر به پیچ و مهره ها شباهت دارد و شامل دو بخش گوی و شفت روزه داراست. بخش گوی یا همان مهره ثابت بوده و پیچ حرکت دورانی دارد.

در انتخاب مکانیزم بال اسکرو مناسب عواملی موثر است که به تعدادی از آنها اشاره میکنیم
1- محاسبه عمر بال اسکرو 2-محاسبه بار بحرانی بال اسکرو 3-محاسبه بار کششی مجاز 4- محاسبه مقدار نیروی
ماکزیمم برای بال اسکرو 5-محاسبه مقدار سرعت بال اسکرو 6-محاسبه ظرایب اطمینان برای بال اسکرو 7- نرخ بار
دینامیکی و استاتیکی پایه

حال اگر درانتخاب پیچ و مهره بال اسکرو دقت و وقت لازم صرف نشود ممکن است بال اسکرو خریداری شده دارای معایب آسیب زننده ای  در دستگاهی که در آن نصب شده است،شود.معایبی از قبیل هزینه بالا،حساس در مقابل ضربه، حساس به آلودگی و نیاز مدام و پیوسته به تمیزی و سرویس،عدم وجود حرکت ثابت چرخشی ،عدم وجود مکانیزم خود قفل.....امکان ایجاد دارد.

  • تام باهر
  • ۰
  • ۰

خرید پولی تایم از تام باهر

 

خرید پولی تایم را از تام باهر معتبرترین و بزرگترین عرضه کننده انواع پولی تایم از جمله پولی تایم باهرمی باشد تجربه کنید.

پولی تایم موجود در شرکت تام باهر از برند باهر است که از مرغوبترین نوع میباشد.

این شرکت در دیگر زمینه های فروش قطعات صنعتی نیز فعالیت دارد که شما مشتریان عزیز می توانید آن ها را تهیه نمایید.

از جلمه قطعاتی که توسط تام باهر در ایران عرضه می شود می توان به بال اسکرو این شرکت با نام بال اسکرو برند باهر ساخت چین با مرغوبترین کیفیت و بال اسکرو جی تن ( (GTENاز تایوان

لینیرگاید باهر و لینیر گاید شرکت معتبر STAF ساخت تایوان اشاره کرد.

در مورد خرید بال اسکروی مرغوب اگر به دنبال شرکتی معتبر جهت خرید بال اسکرو می باشید، پیشنهاد میکنیم این قطعه صنعتی را از تام باهر با نمایندگی رسمی بال اسکرو GTEN تایوان در ایران

خریداری نمایید.

شرکت تام باهر تمامی محصولات خود را به صورت مرغوب و با کیفیت به دست مشتریان می رساند.

این شرکت با داشتن نمایندگی های مختلف در ایران توانسته نیاز عظیم مشتریان را تامین نماید و

این نشان از اعتماد مشتریان به شرکت را نشان می دهد.

 

تعریف ساده پولی تایم

 

پولی تایم در واقع در انتقال حرکت مکانیکی از شافت یک موتور به بار در کاربرد های گوناگون صنعتی استفاده میشود و در مورد پولی تایم ها در جاهایی که قرار است تا نسبت دور، بین موتور و بار،

کامل ثابت نگه داشته شود و در جاهایی که باید ضریب انتقال قدرت حداکثر باشد نیز از پولی تایم بهره میگیرند.

 

مزایای پولی تایم

 

-به صرفه بودن پولی تایم در میزان مصرف انرژی
-با دوام و پر کاربرد بودن

اشکال ظاهری و فیزیکی پولی تایم


پولی تایم ها در بازار دارای اندازه های مختلف هستند.

در زمان ساخت در ابعاد کوچک به شکل برشی از یک استوانه ساخته میشود و قطر استوانه که زیاد میشود باید به روش عملیات ریختگری و

به شکل ظاهری صلیب ساخته میشود پولی تایمی که ریخته گری صلیبی شده است در واقع باید بالانس دینامیکی گردد.

چون در بیشتر مواقع پولی تایم وتسمه تایم با هم در دستگاهها همکاری دارند برای اینکه تسمه تایم از روی پولی تایم خارج نشود و آن را رد نکنند

در دو جهت پولی تایم واشر قرار میدهند و پولی ها به صورت دوتایی یعنی در مقابل هر پولی تایم پولی تایم دومی قرار میگیرد.

 

موارد استفاده پولی تایم

 

از پولی تایم در صنایع مختلف از جمله در صنعت خودرو سازی، در صنعت ساخت ماشینهای سی ان سی((CNC، انتقال قدرت صنایع سنگین، در صنایع و ماشین آلات معدنی، در انواع صنایع غذایی،

ماشین آلات اداری و چاپ، دستگاههای برش لیزری و...........بسیار رایج شده و کاربرد دارد.

انواع پولی تایم


پولی ساده

 

پولی تایم ساده از ابتدایی ترین نوع پولی است که شامل یک رینگ شیار دار می باشد که برای نگه داشتن تسمه از آ ن استفاده میگردد.

این شیار یا خط بیشتر مواقع به صورت v شکل، به صورتنیم دابره یا در بعضی مواقع به صورت صاف باشدکه در بازار برای هر کدام از نوع پولی تسمه تایم کاملا مناسب طراحی میگردد.

این پولی تایم ساده در نوع و میزان قیمت هم ساده و مناسب میباشد و بسیار در بازار امروز اقتصادی و به صرفه در تسمه متناظر خود میباشد البته این سادگی یک عیب هم دارد و آن اینکه باعث

سر خوردن تسمه در فشار یا دمای بالاست.

پولی تایمینگ

 

نوع پیشرفته پولی از نوع پولی تایمینگ است که این نوع دندانه دار بوده و طرز کار آن به این صورت است که نسبت دور یکسان و ثابتی بین موتور و بار وارد شده ایجاد میگردد لازم به یادآوری است

که برای این نوع پولی از تسمه دندانه دار هم استفاده میشود.

پولی جدید به خاطر بالا بودن بازده نسبت به پولی نوع ساده برای مبادله و انتقال توان مشابه تسمه با پهنای کمی نیاز است .

چون اینجا دیگر سر خوردن را نداریم با کاهش بر روی پولی روبروهستیم.

در واقع انواع پولی تایم براساس گام یا pitch به دو دسته کلی تقسیم میگردد.

تعریف گام یعنی فاصله ابتدایی یک دندانه تا دندانه بعدی.

1-گام میلیمتری (metric)

2-گام اینچی (imperial)

در تقسیم بندی پولی ها با توجه به گامها یه موارد زیر تقسیم میشوند:

1-پولی تایم با گام میلیمتری و شکل دندانه نیم دایره ای شامل پولیهای سری M , 5M ,8M ,14M3 هستند.

2-پولی تایم با گام میلیمتری و شکل دندانه ذوزنقه ای شامل پولی های سری T5 , AT5 ,T10 هستند.

3-پولی تایم با گام اینچی و شکل دندانه ذوزنقه ای شامل پولی های سری MXL , XL, L,H می باشند.

  • تام باهر
  • ۰
  • ۰

خرید بال اسکرو با کیفیت

 

برای خرید بال اسکرو با کیفیت باید نکاتی در نظر گرفته شود چرا که بال اسکرو یک قطعه ی بسیار پرکاربرد و مهم در سیستم های متحرک خطی می باشد وقیمت بالاتری نسبت به سایر قطعات مانند لید اسکرو ها دارند .انتخاب بال اسکرو نامناسب باعث اختلال در عملکرد دستگاه شما و همچنین اتلاف در انرژی و هزینه‌هایتان خواهد شد .

 

بال اسکرو

بال اسکرو به عنوان یک وسیله مکانیکی در فرآیند تبدیل حرکت چرخشی به خطی یا نیروی گشتاوری به رانشی نقش به سزایی داشته است و این وسیله این عملیات را با اصطحکاک حداقل انجام میدهد.

این نقش بال اسکرو دارای دقت بالا ، برگشت پذیری و کارایی بسیار بالا و همانطور که گفتیم دارای اصطحکاک پایین است.

 

در ضمن شرکت تام باهر یکی از مجموعه شرکت های وارد کننده و عرضه کننده لوازم سی ان سی (CNC) و سیستم های متحرک خطی است که دارای دو نمایندگی در برند GTEN (بال اسکرو) و برند STAF (لینیر گاید) می باشد .

برخی نکات مهم در خرید بال اسکرو با کیفیت

از مهم ترین مشخصات لازم برای خرید این قطعه پرکاربرد و مهم قطر و گام آن می باشد. این مشخصات با توجه به نوع وسیله و کارکرد آن انتخاب می شود .


1. قطر


یکی از شاخصه های مهم در انتخاب بال اسکرو مناسب قطر آن است .
از نکاتی که باید در انتخاب قطر در نظر بگیرید این است که میزان وزن جسمی که قراراست بال اسکروی شما آن را حرکت بدهد . هرچه وزن جسم مورد نظر بیشتر شود، قطر بال اسکرو نیز بیشتر خواهد شد .
توجه داشته باشید در صورتی که وزن مجموعه بال اسکرو بالا برود برای کنترل پیچ از یاتاقان بال اسکرو باید استفاده کرد .
یکی از نکات مهم مربوط به انتخاب میزان قطر، توجه به اندازه ی گام مورد نظرمی باشد یعنی باید قطر پیچی که انتخاب می کنید از گام مورد نظرتان پشتیبانی کند . به عنوان مثال پیچی با گام 16 میلیمتر و قطر 8 میلیمتر وجود ندارد .


2. گام


از دیگر نکات مهم در انتخاب بال اسکرو مناسب ،میزان گام بال اسکرو است . فاصله یک نقطه روی رزوه تا نقطه دیگر آن در رزوه‌ی بعد، تعیین کننده‌ی گام بال اسکرو می باشد که از مشخصه ‌های تعیین کننده میزان دقت کنترل حرکت در دستگاه‌های مختلف است .
توجه داشته باشید که هرچه میزان گام بال اسکرو کمتر باشد، دقت کنترل حرکت مجموعه مورد نظر نیز بیشتر خواهد شد اما این موضوع به این معنا نیست که هر چه گام بال اسکرو کمتر باشد کیفیت عملکرد دستگاه نیز بیشتر می شود، بلکه گام آن کاملا به کاربردی که شما مد نظر دارید بستگی دارد و بر همین اساس انتخاب می‌شود .

 

روش تولید بال اسکرو

عموما انواع بال اسکرو به دوروش تولید می شود.
• رولینگ : در این روش ، ابتدا پیچ خام به میزان زیادی حرارت داده شده و سپس بین غلتک‌های مخصوص قرار گرفته و رزوه مورد نظر روی آن ایجاد می شود.
• سنگ ‌زنی :در این روش رزوه‌ها طی یک فرآیند سایشی بسیار دقیق شکل می‌گیرند به همین دلیل دقت پیچ‌های تولید شده به روش سنگ‌ زنی به مراتب از نمونه مشابه با روش تولید رولینگ بیشتر است. البته باید توجه داشته باشید که قیمت پیچ‌هایی که به روش سنگ زنی تولید می‌شوند به میزان قابل توجهی بیشتر خواهد بود .

 

جنس و کاربرد بال اسکرو

 

یکی دیگر از ویژگی های تاثیر گذار در انتخاب بال اسکرو جنس آن است .عموما بال اسکرو ها از جنس فولاد سخت کاری شده ، ساخته می‌شوند . برای کارهای سنگین باید از بال اسکروهایی با درجه سختی بالا استفاده شود تا پیچ دچار تاب ‌خوردگی و تغییر شکل نشود.

برند بال اسکرو باهر

 

در بازار بال اسکرو با برند های مختلفی وجود دارد که توسط کشور های گوناگونی تولید می شود مانند چین و تایوان .
بال اسکرو دارای دو برند باهر(BAHER) ساخت کشور چین و جی تن (GTEN) از کشور تایوان می باشد.
از دیگر محصولات سیستم متحرک خطی شرکت تام باهر می توان به لوازم سی ان سی،پولی تایم (pulley timing)،شفت ، دنده شانه ای،ریل و واگن (لینیر گاید)، کوپلینگ ، انرژی چین باهر(Energy Chain) ، پروفیل آلومینیوم و…. می باشد.
شرکت تام باهر بزرگترین واردکننده و عرضه کننده بال اسکرو در ایران می باشد که باعث می شود تمامی محصولات خود را با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.
جهت خرید بال اسکرو و کسب اطلاعات کامل محصولات می توانید به سایت های شرکت تام باهر مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را باتوجه به شماره های درج شده سفارش دهید.

مشخصات و ویژگی بال اسکرو باهر در فروشگاه تام باهر

در بال اسکرو باهر مزیتهایی داریم از جمله :

-بازدهی بالا

- امکان برگشت پذیری

-میزان سختی بالا  

-میزان اصطحکاک پایین

  • تام باهر
  • ۰
  • ۰

فروشگاه بال اسکرو

 

 نام فروشگاه بال اسکرو مورد توجه صنعتگران و گروه ماشین سازان سی ان سی قرار میگیرد.با پیشرفت در صنعت ماشین سازی و لوازم سی ان سی  و ساخت انواع ماشینهای سی ان سی تقاضا برای انواع لوازم سی ان سی هم بالا رفته و فروشگاههای متعددی در بازار ایران به عرضه این محصولات پرداخته اند.از جمله محصولات لوازم سی ان سی بال اسکرو میباشد.

فروشگاه بال اسکرو تام باهر با توجه به نیاز بازار و مهندسان و صنعتگران و با داشتن امکانات و خدمات امروزی و جدید و همچنین مهندسان فنی ماهر و آشنا به کار در شهر تهران (با گستردگی فروش به تمام نقاط ایران) بسیار در تلاشند تا در فروشگاه بال اسکرو خود با استفاده از مواد با کیفیت بالا به مشتریان گرامی سرویس دهی کنند.

لازم به ذکر است شرکت تام باهر میتواند با در اختیار قرار دادن شماره تماس و تلگرام شرکت اطلاعات فنی و تخصصی را در اختیار مشتریان قرار دهد.

ما در فروشگاه بال اسکرو شرکت تام باهر از عرضه دو برند بال اسکرو با نام بال اسکرو باهر و بال اسکرو جی تن میتوانیم در خدمت صنعتگران باشیم.

اگر به دنبال شرکتی معتبر جهت خرید بال اسکرو می باشید، پیشنهاد میکنیم این قطعه صنعتی را از تام باهر نمایندگی رسمی بال اسکرو GTEN  و برند باهر در تهران خریداری نمایید.

 

بال اسکرو

بال اسکرو به عنوان یک وسیله مکانیکی در فرآیند تبدیل حرکت چرخشی به خطی یا نیروی گشتاوری به رانشی نقش به سزایی داشته است و این وسیله این عملیات را با اصطحکاک حداقل انجام میدهد.

این نقش بال اسکرو دارای دقت بالا ، برگشت پذیری و کارایی بسیار بالا و همانطور که گفتیم دارای اصطحکاک پایین است.

مشخصات و ویژگی بال اسکرو باهر در فروشگاه بال اسکرو

در بال اسکرو باهر مزیتهایی داریم از جمله :

-بازدهی بالا

- امکان برگشت پذیری

-میزان سختی بالا  

-میزان اصطحکاک پایین

در بال اسکرو باهر ساچمه ها در بین مهره و اسپیندل  برای ایجاد حرکتهای چرخشی قرار گرفته اند.که سطح شیار و مسیر ساچمه ها به گونه ایی طراحی شده که بسیار فنی و کارشناسی شده است و همین امر باعث کاهش سطح اصطحکاک بین ساچمه ها و مسیر میشود .

عمر  حاصل از بال اسکرو به عوامل مختلفی از جمله طراحی ، نگهداری ،مخصوصا بار محوری حرکتی است.یک سری از عوامل بر بار محوری تاثیر دارند مانند مشخصات دقیق ،مشخصات مواد و سختی سطح.

در بال اسکرو باهر ما نیروی بسیار کمی برای مقابله با اصطحکاک داریم چون زمانی که فلز با فلز در ارتباط باشد در جاهایی مثل لیداسکرو در تماس با شیار ها در ابتدای حرکت نیاز به نیروی زیاد برای غلبه بر اصطحکاک داریم که در بال اسکرو باهر با طراحی مناسب سازگاری بالاست و نیروی کمی لازم است.

کاربرد و طرز کار بال اسکرو

بیشترین و موثرترین کاربرد بال اسکرو در اکثر صنایع ماشین سازی از جمله ساخت ماشینهای سی ان سی ، دستگاههای اتوماسیون صنعتی ، ماشین آات دقیق و حتی ماشینهای پرینتر سه بعدی که البته مدل مرسوم  آنها بال اسکرو سایز 12 و 16 و20 با گامهای حرکتی 4 و5 میلیمتر می باشد.در سال های گذشته  ،مخصوصا در دنیای ماشینی امروز بسیار موثر و قابل لمس است.

طرز کاربال اسکرو در حقیقت مشابه یک سیستم پیچ و مهره است  به گونه ایی که در بال اسکرو گوی ما به عنوان مهره عمل کرده و شافت رزوه شده به عنوان پیچ وسیله به کار میرود.

شفت رزوه شده در واقع مسیر حرکت و چرخش پیچ را در سیستم مشخص میکند که در آن ساچمه ها در قسمت گوی در حال گردش میباشند.لازم به ذکر است که حضور ساچمه باعث تماس و برخورد بین پیچ و مهره می شود و به این ترتیب لغزندگی کمی رخ میدهد.

ماشین کاری بال اسکرو خام

 

نکته قابل توجه اینست که تمامی بال اسکروهای موجود در بازار و صنعت در ابتدا  به صورت خام عرضه می شوند و برای استفاده از آنها نلازم است  ماشین کاری صورت پذیرد.

لذا خواهشمندیم در هنگام ماشین کاری شفت بال اسکرو دقت نمایید تا شفت دچار تابیدگی و یا کمانش نشود و همچنین قبل از ماشین کاری با استفاده از عملیات حرارتی، سختی سطح قسمت ماشین کاری را از بین ببرید تا ماشین کاری به راحتی و با دقت بالا انجام شود.


 

  • تام باهر