تام باهر

۷ مطلب در اسفند ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کوپلینگ

کوپلینگ

کوپلینگ وسیله ای است که برای اتصال دو شفت به منظور انتقال قدرت
به طور معمول کوپلینگ ها در حین عملکرد به شفت ها اجازه ی جدا شدن نمی دهند گرچه کوپلینگ های
محدود کننده ی گشتاور می توانند زمانی که میزان گشتاور از حدی باالتر برود دچار لغزش و یا جدایی شوند.
کاربرد
هدف اولیه ی کوپلینگ ها این است که دو قطعه ی دوار را به هم متصل کنند و در عین حال که اجازه انحرافاتی
را به آنها می دهند. با انتخاب، نصب و نگهداری دقیق کوپلینگ ها می توان صرفه جویی زیادی در هزینه نگهداری
و زمان خروج از کارکرد به عمل آورد.
کوپلینگ های شفت در ماشین آالت برای اهداف مختلفی استفاده می شوند که معمول ترین آنها عبارتند از:
1 -فراهم کردن اتصال شفت های دستگاه هایی مانند موتور و ژنراتور که به طور جداگانه ساخته شده اند و
همچنین قطع ارتباط در زمان تعمیرات یا جابجایی ها
2 -فراهم کردن امکان نامیزانی شفت ها و ایجاد انعطاف پذیری مکانیکی
3 -کاهش انتقال های ناگهانی از یک شفت به دیگری
4 -محفاظت در برابر اضافه بار
5 -تغییر خواص ارتعاشی تجهیزات دوار
6 -اتصال بخش درایور
7 -انتقال توان از یک انتها به انتهای دیگر)مثال توان انتقال موتور به پمپ در کوپلینگ(
انحراف در کوپلینگ
وقتی دو شفت به هم متصل می شوند ، به دالیلی متعددی میتواند انحرافاتی داشته باشد. انحرافات به سه دسته
تقسیم می شوند:
1 -انحراف محوری
هنگامی که محور دوران شفت های اتصالی موازی
باشند )منطبق نباشند(، انحراف محوری وجود دارد.
2 -انحراف زاویه ای
هنگامی که محور دوران شفت های اتصالی نسبت
به هم زاویه داشته باشند )موازی نباشند(، انحراف
زاویه ای وجود دارد.
3 -انحراف مختلط
هرگاه محور دو شفت هم زاویه دار باشند و هم
هم محور نباشند این نوع انحراف را داریم.
انواع کوپلینگ
کوپلینگ های گیره ای یا فشاری به صورت دو تکه هستند که به دو طرف شفت ها متصل می گردند تا یک
غالف تشکیل دهند. این کوپلینگ ها نسبت به مدل های غالفی انعطاف پذیری بیشتری نشان می دهند و می
توانند برای شفت هایی که در محل ثابت می شوند به کار روند. آنها معموال به اندازه ای بزرگ هستند که پیچ می
تواند از تمام کوپلینگ عبور کند و وارد نیمه ی دوم شود تا از نگه داری ایمن اطمینان حاصل شود. کوپلینگ های
فلنجی صلب برای بارهای سنگین یا تجهیزات صنعتی طراحی شده اند. این کوپلینگ ها از غالف های کوتاهی
تشکیل شده اند که توسط یک فلنج عمود بر آن تشکیل شده اند. بر روی هر شفت یک کوپلینگ قرار می گیرد
و بنابراین دو فلنج رو به روی هم قرار می گیرند. سپس تعدادی پیچ یا پیچ و مهره را می توان در فلنج ها نصب
کرد تا کنار هم قرار گیرند. به دلیل اندازه و دوام آنها می توان از واحد های فلنجی برای تراز کردن شفت ها قبل
از اتصال آنها به یکدیگر استفاده کرد. کوپلینگ های صلب زمانی به کار می روند که نیاز به تراز دقیق شفت باشد.
نامیزانی شفت ها روی عملکرد و همچنین عمر کوپلینگ اثر می گذا. مثال:
1.کوپلینگ های غالفی )COUPLING SLEEVE)
کوپلینگ غالفی از یک لوله تشکیل شده است که
قطر داخلی آن مطابق با تلرانس مورد نیاز شفت می
باشد. بسته به نیاز و کاربرد کوپلینگ برای انتقال
گشتاور از یک خار و یک شیار خار در داخل آن
استفاده می شود. برای قفل کردن کوپلینگ در محل
خود ، دو سوراخ نواری در آن ایجاد می گردد
  • تام باهر
  • ۰
  • ۰

کوپلینگ

کوپلینگ


کوپلینگ coupling یکی از اجزای بسیار مهم ماشین آلات صنعتی است، در این مقاله با کار کرد کوپلینگ ها آشنا می شویم.

در ماشین آلات صنعتی به ویژه در دستگاه های CNC   موتور نیروی محرک دستگاه می باشد , نیروی لازم را برای تبدیل و ایجاد حرکت تولید می کند.

کوپلینگ coupling وسیله ای است که برای اتصال دو شفت به منظور انتقال قدرت می باشد.و به نوعی رابط بین محرک و متحرک است.

کوپلینگ ها با اتصال دوشفت مانع جدا شدن آن ها حین کار می شوند، در صورتی که میزان چرخش دستگاه بالا باشد ، شفت ها دچار لغزش و یا جدایی می شوند.


در بسیاری از دستگاه ها برای انتقال نیروی موتور به متحرک از قطعات مختلفی استفاده می شود که کوپلینگ یکی از این قطعات است . بنابراین کوپلینگ ها یکی از سیستم های انتقال قدرت مکانیکی می باشند که نیروی گشتاوری موتور را از شفت ماشین محرک به متحرک منتقل می کنند و بر اساس ساختمان و اجزایشان، به دو دسته اصلی کوپلینگ های صلب و انعطاف پذیر تقسیم می شوند.


متحرک ها مانند لینیر گاید و بال اسکرو ها ، سیستم های هستند که نیروی گشتاوری را به حرکت خطی تبدیل می کنند .


از انواع کوپلینگ ها ، کوپلینگ های صلب که هیچ گونه انعطاف و غیر همراستایی شفت را نمی توانند تحمل کنند. اما کوپلینگ های انعطاف پذیر می توانند تا حدودی ناهم محوری ها را تحمل کنند و به شفت ها اجازه حرکت به سمت جلو و عقب را در راستای محوری یا شعاعی بدهند.
انواع کوپلینگ ها با توجه به کاربرد آن ها در دستگاه مورد نظر انتخاب می شوند. همچنین می بایست به طور صحیحی تنظیم و نصب شوند تا از عمر مفید و انتقال قدرت موثر آنها اطمینان حاصل شود. در غیر این صورت ممکن است، بیرینگ ها یا شفت ماشین دچار سایش شده و آسیب ببیند.

هم راستایی

برای انتقال نیرو از ماشین محرک به متحرک توسط کوپلینگ ها، هر دو شفت سیستم متحرک و شفت موتور با یک مقدار قابل قبولی تلرانس می بایست در یک راستا قرار گیرند.به همین دلیل قبل از اتصال دو شفت توسط کوپلینگ می بایست هم راستایی آن ها مورد بررسی قرار گیرد.
درهر زمانی وبه هر دلیلی، کوپلینگ شفت موتور و متحرک در یک راستا قرار نگرفته باشند، اصطلاحا ناهم راستایی یا نا هم محوری شفت ها رخ داده است. ناهم راستایی معمولا به علل مختلفی رخ میدهد ،مانند جابه جایی فوندانسون ماشین، برخورد تصادفی ماشین با قسمت های دیگر، انبساط گرمایی، شل شدن مهره های نگهدارنده، انبساط و انقباض دستگاه و نگهدارنده ها و زنگ زدن سیم ها که موجب کاهش بازده ای دستگاه ،تخریب سریع قطعات دستگاه ، افرایش هدر رفت نیرو ، افزایش ارتعاشات، داغ کردن یاتاقانها و وقوع بسیاری از خرابی های دیگر که پیش بینی نشده اند.


هم راستایی محور شفت موتور و شفت سیستم های متحرک ، در دستگاه بسیار حایز اهمیت است ، از این رو با توجه به موقعیتی که محور شفت های ماشین متحرک و محرک نسبت به هم دارند،نا هم راستایی مختلفی بین آنها ایجاد می شود مانند نا هم راستایی های موازی و زاویه ای ، ناهم راستایی موازی یا آفست، نا هم راستایی ترکیبی که در واقع ترکیبی از ناهم راستای زاویه ای که هر کدام از آنها مشکلی را برای دستگاه ایجاد می کنند،علت 60 درصد از خرابی ماشین آلات همین ناهمراستایی ها می باشد.


نصب و نگهداری کوپلینگ


 از الزامات هم راستا کردن مناسب شفت و تنظیم مناسب کوپلینگ: اتصال یا جداسازی کوپلینگ باید آسان باشد. باید شرایطی برای مقداری نا همراستایی بین محور چرخش و شفت ایجاد کرد .هدف اصلی کم کردن میزان این نا میزانی است تا انتقال نیرو و کار کرد دستگاه بالا رود که باعث افزایش عمر کوپلینگ ، بلبرینگ ، بال اسکرو و لینیر گاید ها می شود .نباید قطعه پرتاب شونده داشته باشد.

• تعمیر و نگهداری و خرابی کوپلینگ ها:انجام بازرسی چشمی، چک کردن نشانه های سایش یا خستگی و تمیزکاری منظم کوپلینگ.بررسی و تعویض منظم روغن در صورتی که کوپلینگ روغن کاری شود. این نگهداری برای بیشتر کوپلینگ ها سالیانه است ولی برای کوپلینگ های موجود در محیط های بد و یا شرایط کاری مشکل، بیشتر انجام می شود.


حتی با نگهداری مناسب، کوپلینگ می تواند خراب شود، دلایل اصلی خرابی کوپلینگ:
یکی از دلایل می تواند تعمیر و نگهداری نامناسب ،نصب نامناسب ، انتخاب کوپلینگ نامناسب ، کارکرد فراتر از قابلیت های طراحی باشد.
از نشانه های خرابی کوپلینگ در دستگاه :سر و صدای غیر طبیعی مانند صدای شبیه ترمز ماشین و صدای ضربه.ارتعاش یا تکان زیاد.خرابی در آب بندها که با نشت روغن و یا آلودگی خود را نشان می دهند.
یکی از راه های بهبود عمر کوپلینگ ، توجه به دلیل خرابی آن و اصلاح آن قبل از نصب یک کوپلینگ جدید می باشد.

از انواع کوپلینگ ها، کوپلینگ انعطاف پذیر flex  که کاربردی تر و کارکرد آن بسیار بالا می باشد .در این نوع کوپلینگ نا هم راستایی بین شفت و متحرک به دلیل انعطاف پذیر بودن ، جبران می شود.
دو نوع کوپلینگ ها خود دارای انواع مختلفی هستند ،که در بازار عرضه می شوند.


شرکت تام باهر از قدمت بالایی در این صنعت نیز برخوردار است که با تجهیزات مدرن و به روز باکیفیت بالا اقدام به عرضه محصولات خود مینماید. همواره مشتریان قدیمی و جدید ما را با کیفیت و تعهد به یاد دارند . کوپلینگ باهر که برای اتصال بین دو شفت به یکدیگر از آن استفاده و بهره می رود. بعنوان مثال یکی از موارد استفاده از آن در دستگاه های CNC است. کوپلینگ عرضه شده در شرکت تام باهر با دستگاه های جدید و مدرن و در انواع مختلف مناسب برای استفاده در دستگاه ها و کارکرد های مختلف و غیره استفاده می شود.

 

  • تام باهر
  • ۰
  • ۰

پروفیل آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم یکی از محصولات خروجی از فرآیند اکستروژن آلومینیوم می‌باشد که در ابعاد مختلف و سطح مقطع‌های متنوع به بازار ارائه می‌شود. همچنین با توجه به کاربردهای متفاوت این پروفیل‌ها و نیاز به ویژگی‌های متفاوت، سطح آن با مواد مختلفی پوشانده می‌شود. امروزه می‌توان پروفیل‌های آلومینیومی را در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع نیز یافت که به صورت گسترده کاربرد ندارند. در ادامه دلایلی برای انتخاب پروفیل آلومینیومی در پروژه‌ها را بیان می‌کنیم و پس از آن به شما یاد می‌دهیم که چگونه پروفیل آلومینیومی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

دلیل برای انتخاب پروفیل‌های آلومینیومی در پروژه خود6 -

زمانی که مشغول به ساخت یک وسیله مکانیکی یا الکترونیکی هستید یا بر روی یک پروژه معماری کار می‌کنید، انتخاب مواد مناسب همواره یکی از کلیدهای موفقیت شماست. شما به موادی نیاز دارید که مقرون به صرفه باشند، بادوام و دارای عمر طولانی باشند و همچنین تا جای ممکن سبک باشند. آلومینیوم و به طور خاص‌تر پروفیلهای‌آلومینیومی یکی از انتخاب‌هایی است که می تواند این ویژگی ها را در اختیارتان بگذارد 

 

در ادامه 6 امتیاز استفاده از این پروفیل‌ها را بیان خواهیم‌کرد که استفاده از این پروفیل‌ها را تبدیل به انتخابی مناسب برای پروژه‌ها و کاربردهای مختلف می‌کند

1. تنوع 

2. آلومینیوم به طور طبیعی فلزی نرم و سبک وزن است. همین امر موجب شده‌است که پروفیل‌های آلومینومی در شکل‌ها، طرح‌ها و کانتورهای مختلف موجود باشد و شما می‌توانید با توجه به خواسته‌ها و نیازتان پروفیل مناسب خودتان را انتخاب کنید.

2. قیمت مناسب و استفاده‌ی راحت

گستردگی و تنوع پروفیل‌های آلومینیوم سبب کاهش هزینه‌های تجهیزات و ساخت شما می‌شود. همچنین با وجود این تنوع نیاز به طراحی و ساخت پروفیل‌های سفارشی وجود ندارد که از طرفی سبب صرفه جویی در زمان و پول شما می‌شود و از سوی دیگر خیالتان از سازگاری قطعات و اتصالات در هنگام جا زدن و نصب کردن راحت می‌شود. 

3. نسبت استحکام به وزن بالا

آلومینیوم نسبت استحکام به وزنی بالا حتی بالاتر از فولاد دارد، این درحالی است که وزنش در حدود یک سوم وزن فولاد است. این ویژگی سبب می‌شود که استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی انتخابی معقول و مناسب باشد.

4. ویژگی ضد زنگ‌زدگی

فلز آلومینیوم به طور طبیعی دارای ویژگی ضد زنگ‌زدگی می باشد. به طوری که اگر بدون پوشش در محیط آزاد بماند، در همان ابتدا یک لایه نازک سطحی از آلومینیوم، اکسید می‌شود و از کل ساختار در برابر زنگ‌زدگی محافظت می‌نماید.

5. قابلیت پذیرش روکش‌ها (coatings) با کارایی بالا

به طور کلی فلز آلومینیوم به دلیل ویژگی‌های ساختاری خود به راحتی روکش‌های با عملکرد و استحکام بالا را می‌پذیرد. با توجه به جنس به کار برده‌شده در روکش، این لایه‌ی پوششی به آلومینیوم ویژگی‌های مختلفی می‌بخشد که یکی از آن‌ها مقاومت در برابر خوردگی می‌باشد. همین امر در مورد پروفیل‌های آلومینیومی شامل پروفیل‌های موجود در فروشگاه صنعت‌ بازار نیز صادق است و پروفیل‌های ارائه شده دارای روکش هستند.

6. دوست‌دار طبیعت

آلومینیوم نه تنها فلز قابل بازیافتی است بلکه بین کیفیت آلومینیوم بازیافتی و آلومینیوم تازه تولید‌شده تفاوتی وجود ندارد. بنابراین اگر دوست‌دار محیط زیست هستید از این بابت خیالتان راحت باشد.

 

نحوه انتخاب پروفیل آلومینیوم مناسب

1. بررسی ضخامت پروفیل آلومینیوم و انتخاب ضخامت مناسب. ضخامت پروفیل آلومینیوم انتخابی باید متناسب با کابرد شما باشد و احتیاجات مسئله از اندازه و ابعاد گرفته تا استحکام و مقاومت را اقناع کند. به عنوان مثال پروفیل آلومینیومی که برای درها و پنجره ها به کار برده‌می‌شود نباید ضخامتی کمتر از 1.2 mm داشته باشد.

2. با دقت وضعیت مقطع برش خورده پروفیل آلومینیوم در دو انتها را مشاهده‌ کنید. آلومینیوم می‌بایست روشن و براق باشد. هرچه سطح روشن‌تر باشد نشان دهنده خالص‌تر بودن آلومینیوم به کاربرده‌شده در ساخت پروفیل می‌باشد. در صورتی که سطح مقطع سیاه یا کدر باشد باید از خرید آن صرفنظر کرد. البته در صورتی که سطح مقطع برش‌خورده برای مدتی در برابر هوای آزاد قرار گرفته‌باشد، بر سطح آن لایه‌ای اکسید تشکیل می‌شود که با اندکی ساییدن آن به وسیله سنباده می‌توان به سطح روشن زیر آن دست یافت و از کیفیت پروفیل مود نظر اطمینان خاطر یافت. همچنین ساختار مقطع باید به دور از هرگونه خراش و حباب باشد.

3. ضخامت روکش (coating) به کار برده‌شده در پروفیل آلومینیومی نیز با توجه به جنس روکش نباید از مقدار خاصی کمتر باشد. از آن‌جایی که این ضخامت در مقیاس میکرومتر می‌باشد و به سادگی قابل اندازه‌گیری نیست بایستی از ارائه دهنده مسئول در این مورد پرسیده‌شود. در پروفیل‌های آلومینیوم موجود درشرکت تام باهر این استاندارد رعایت شده‌است.

4. بررسی استحکام پروفیل انتخابی. یکی از راحت‌ترین آزمون‌ها برای سنجش استحکام پروفیل انتخابی، برخورد دادن آن با یک پروفیل دیگر است که قبلا استفاده کرده‌ایم یا از استحکام آن به میزان مورد نیاز اطمینان داریم. اگر پروفیل از استحکام مطلوبی برخوردار باشد نباید اثر خاصی بر روی آن بنشیند، در حالی که در صورت ضعیف بودن استحکام پروفیل، شیارهای عمیق و قابل توجهی بر روی آن ایجاد می‌شود.

 


  • تام باهر
  • ۰
  • ۰
« بازگشت به لیست مقالات|چهارشنبه 15 اسفند 1397|


مهره بال اسکرو  Ball Nut


مهره بال اسکرو Ball Nut یکی از اجزای سیستم متحرک خطی می باشد که بر روی پیچ بال اسکرو نصب می شود.


نصب مهره بر روی پیچ بال اسکرو


هر مهره بال اسکرو Ball Nut پیش از نصب بر روی پیچ در کارخانه ،با توپ ها (ساچمه ها )به طور کامل مونتاژ و بار گیری می شوند.توپ ها توسط یک میله یا شفت بدون شیار در جای خود نگه داشته می شوند.
احتیاط:اگر میله از روی مهره بر داشته شود،حتی بدون چرخاندن مهره ،توپ ها از مهره خارج می شوند و نیاز به بارگیری مجدد دارند.


روش A:نصب مهره بال اسکرو بدون بارگیری بر روی بال اسکرو


برای انتقال مهره Ball Nut بر روی پیچ به صورت زیر عمل کنید:
1. نگهدارنده موجود بر روی مهره از میله جدا شود.انتهای سر میله مهره بال اسکرو به سر پیچ محکم نصب شود و اطمینان حاصل کنید که انتهای میله مهره در مرکز انتهای شفت پیچ قرار گیرد.

نصب مهره بال اسکرو
2. مهره را بر روی پیچ سرمی دهیم و بعد آن را می چرخانیم تا زمانی که احساس کنیم توپ ها داخل شیار پیچ قرار گرفته اند.سپس مهره Ball Nut را با شیار پیچ می چرخانیم تا به طور کامل و درست، انتهای شفت پیچ در تعادل با محور مهره قرار گیرد.

نصب مهره بال اسکرو

3.میله مهره را جدا می کنیم .

نصب مهره بال اسکرو
برای انتقال مهره به میله ، این مراحل را بالعکس انجام می دهیم.


احتیاط: به منظور جلوگیری از لغزش مهره در انتها ،زمانی که بر روی شیار پیچ نصب و بارگذاری می شود بسیار باید مراقب بود.توقف های موقت با قرار دادن نوار یا تسمه در اطراف شیارهای پیچ در هر انتها ایجاد می شود.اطمینان حاصل کنید که نوار و هر باقی مانده دیگر، پس از آنکه اجزای بال اسکرو نصب شدن ، از سیستم جدا شوند.


توضیحات کلی :دو دلیل اصلی برای پیش بارگذاری بال اسکرو ، از بین بردن جهش ،پس زنی و رسیدن به حداکثر سختی سیستم .


پیش بار گذاری برای واحد هایی که جنبه جبران اسپرینگ را دارند باید در هر زمان ممکن در بار عملکرد طبیعی بیش از حد ایجاد شوند.سازگاری بیش از حد به طور معمول در عمر مفید لازم نیست .واحد های این نوع در بسیاری از کاربرد خاص و ملاحظات خاصی استفاده می شوند.

 

انتقال مهره از شفت


مهره های دوتایی بر روی شفت های بدون شیار قرار می گیرند.مراقب باید بود که هیچ کدام از بلبرینگ ها یا خمیدگی موجود بین شیار ها زمانی که توپ درون مهره و پیچ می چرخد، از دست نروند.

روش B:نصب مهره بال اسکرو Ball Nut با بارگیری بر روی بال اسکرو با استفاده از روش شکاف


برای نصب مهره های دوتایی از روش شکاف یا GAP استفاده می شود


نصب مهره بال اسکرو
مهره های بال اسکرو Ball Nut از شفت یا میله بدون پیش بارگزاری انتقال می یابند.قبل از بار گذاری این مهره ها ،شیار های اتصالی ،واشر های اسپرینگ ،سطح برینگ مهره و شیار های پیچ روغن کاری شوند.


اطمینان حاصل کنید که لوله بازگشت توپ هر دو مهره در یک راستا باشند.زمانی که مهره ها می خواهند آزاد شوند ،مطمین شوید زبانه های اتصال با شیار مهره بال اسکرو تنظیم شوند.جایگاه مهره بال اسکرو وسط پیچ بال اسکرو می باشد.برای جلوگیری از خروج مهره از پیچ ،نگهدارنده هایی را بر روی پیچ قرار داده شده .با لوله های بازگشت توپ به سمت بالا ،پیچ مهره را در برابر واشر اسپرینگ به علاوه 1/4 چرخش،بسته می شود. پیچ در هر دو طرف و چندین بار چرخش می کند در حالی که مهره توسط سیستم بازگشت مهره ،در جای خود می ماند.همچنان برای بستن شیار مهره Ball Nutتوسط شیار یا کانال قفل کننده با شکافی حدود 0.75 میلی متر ، در نتیجه پیش بار گزاری به دست می آید.چندین بار پیچ را درهر دو جهت و روان بودن آن را چک کنید.اطمینان حاصل کنید که اتصال واشر اسپرینگ بر قرار شده است و از هیچ طرفی بیرون نمی آید.در صورت لزوم برای اتصال به سیسم کوپلینگ از پلاستیک یا برنج استفاده کنید.با ضربه آرام.در صورت لزوم نیروی گشتاوری و وسط بودن شکاف ، مجدد بررسی شود.نیروی گشتاوری با چرخش پیچ توسط یک آچار پیچشی بررسی شود.مطمینا شیارهای مهره با ثابت بودن پیچ ،میسر می شود.

 


روش C: نصب مهره بال اسکرو با بارگیری بر روی پیچ بال اسکرو با استفاده از روش پیچ و چرخش


برای بارگذاری مهره های Ball Nut دوتایی از روش چرخش turn استفاده می شود


مهره قفل شو یا ضامن دار را در پشت مهره شیار v قرار می دهیم تا زمانی که بر مهره سوار شود،جلو مهره را بر روی پیچ می چرخانیم . قرار دادن زبانه لوله در مقابل مهره با نصب اسپرینگ های جهت دار .

نصب مهره بال اسکرو

نصب مهره بال اسکرو


قرار دادن شیارهای پشت مهره (انتهای مهره قفل شو یا ضامن دار)درون زبانه های لوله نصب شده و جلوی مهره را بر روی پیچ می چرخانیم.هر دو مهره را به عنوان یک مجموعه با زبانه ها که به منظور جدا نشدن و جدا نچرخیدن دو مهره است ، می چرخانیم.لوله های بازگشت دو مهره با بایکدیگر در یک راستا باشند. مهره تنظیم کننده در این مرحله باید آزاد باشد .با دست مهره قفل شو را تا زمانی که تمام اجزای آزاد خارج شوند.در این مرحله چرخش بیشتر باعث فشرده شدن اسپرینگ ها وتنظیم کردن نیرو می شود.

نصب مهره بال اسکرو


اجزا


انتقال جلوی مهره،با اتصالات فلنج،درون بال اسکرو.مهره باید به اندازه کافی بر روی پیچ بچرخد تا زمانی که میله جدا می شود ،بلبرینگ ها از مهره Ball Nut جدا نشوند 
اغلب بال اسکرو هایی که در بازار عرضه می شوند ، مهره بال اسکرو بر روی انها نصب می باشد و احتیاج به نصب ندارند.

نصب مهره بال اسکرو
شرکت تام باهر مهره بال اسکرو جدا از پیچ یا شفت را ، با برندهای مختلف عرضه می کند.
مهره بال اسکرو جی تن GTEN تایوان یکی معتبرترین برندهای تایوان می باشد ،شرکت تام باهر نمایندگی انحصاری GTEN در ایران است .
و همچنین شما میتوانید مهره بال اسکرو باهر که یکی از با کیفیت ترین محصولات و شناخته شده در بازارصنعت و مصرف کنندگان آن می باشد، ازشرکت تام باهر تهیه کنید .


مهره بال اسکرو باهر

مهره بال اسکرو جی تن GTEN تایوان

  • تام باهر
  • ۰
  • ۰



لینیر گاید(linear guide)

لینیر گاید یا ریل و واگن برای جابجایی در ماشین های CNC کاربرد دارد و از ملزومات لوازم سی ان سی میباشد.


یک لینیر گاید Linear Guide  با به حرکت در آوردن اجزاء ی دایره ای شکل خود که از ساچمه ها  تشکیل شده برروی ریل ها ، امکان حرکت  به بقیه ی اجزاء ماشین را فراهم می آورند.


ضریب اصطکاک در لینیر گاید ها تقریبا  50 برابر کمتر از سیستم های سنتی و قدیمی می باشد، این یعنی حداقل اصطکاک و  و حد اکثر روان بودن در حرکت اجزاء ماشین .


سه وظیفه اصلی در یک سیستم حرکتی خطی یا  Linear Motion System  :


1- پشتیبانی از قطعات ماشین


2- هدایت دقیق دستگاه در مسیر با حد اقل اصطکاک


3- تحمل بارهای وارد بر دستگاه ( بار های ناشی از نیروی گشتاور ، بار های جانبی و ... )

پشتیبانی از قطعات ماشین :


یک Linear Motion System   بایستی توانایی تحمل و جابجایی قطعات در طول یک جابجایی خطی را داشته باشد و علاوه بر جابجایی میبایستی Linearity ویا یک راستایی را نیز حفظ کند


هدایت دقیق دستگاه در مسیر با حد اقل اصطکاک :


علاوه بر تحمل بار های وارده ، این سیستم بایستی توانایی حرکت دقیق با حداقل اصطکاک را داشته باشد .


در داقع وظیفه اصلی یک Linear Guide  به حد اقل رساندن اصطکاک اجزا است .


یک ماشین CNC دقت خود رو به نوعی از قابلیت و توانایی سیستم حرکت خطی خود میگیرد برای همین است که انتخاب نوع سیستم حرکتی در ماشین آلات  CNC  از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .


تحمل بارهای وارد بر دستگاه :


گذشته از تحمل وزن دستگاه ، این سیستم میبایست توانایی پشتیبانی از اجزاء ماشین در حین وارد شدن بارهای ناشی از گشتاور برشی  و همچنین بار های حاصل از عملیات ماشینکاری را نیز داشته باشد .


به همین منظور لینیرها قابلیت رسیدن به بالاترین حد دقت و صحت را در یک سیستم حرکت ایجاد می نمایند.


برای بکار بردن لینیر ها فاکتورهای مهمی از جمله سایز و وزن قطعاتی که بایستی Load شود و همچنین دقت مورد نیاز تاثیر گذارند.


مزایای استفاده از سیستم حرکتی خطی :


دقت بالا در موقعیت یابی


عمر بالا و دقت بالا در حرکت


بالاترین سرعت حرکتی با کمترین نیرو لازم


ظرفیت یکسان تحمل بار در تمامی جهت ها


راحتی نصب


راحت بودن سیستم روغنکاری


قابلیت تعویض پذیری



  • تام باهر
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • تام باهر
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • تام باهر