تام باهر

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کوپلینگ چیست؟

 

کوپلینگ چیست؟

کوپلینگ چیست؟ کوپلینگ وسیله ایی برای محور کردن موتور و شفت پمپ می باشد.که در ادامه شرحی از شفت نیز داده خواهد شد. در حقیقت کوپلینگها برای اتصال سانتری فیوژ، پمپ سانتری فیوژ، پمپ کلوز(pomp close)، می باشد چون شفت و موتور به صورت کسری قرار دارد.
در اینجا لازم به ذکر است که بگوییم در صورت عدم داشتن کیفیت کوپلینگ انتخاب شده امکان صدمه به موتور وجود دارد.
کوپلینگ حرکت دورانی موتور را به شفت پمپ منتقل میکند . در واقع باعث چرخش شفت و پروانه میشودکه باید از هم محور بودن این دو اطمینان پیدا کرد.
کوپلینگ نقش متصل کردن دو قطعه دوار را دارد که این امر اجازه انحراف به اطراف را میدهد، همچنین با دقت در انتخاب و نحوه نصب و نگهداری کوپلینگ میتوان تا حدود زیادی در زمان و هزینه نگهداری صرفه جویی کرد.

انواع کاربردهای کوپلینگ

1-توانایی و قابلیت استفاده در مکانهای دارای اشتعال و انفجار
2-امکان استفاده در موتورهای صنعتی و پمپ 
3-قابیلت استفاده در دستگاههای تراشکاری 
4-قابلیت استفاده در دستگاه خرد کن

دسته بندی انواع کوپلینگ

1-کوپلینگ solid یا rigid
2-کوپلینگ های Flaxlibel یا انعطافی
3-کوپلینگ های مفصلی 
4-کوپلینگهای انکودری ( encoder coupling ) یا کوپلینگهای مینیاتوری
5-کوپلینگهای هیدرولیکی
6-کوپلینگهای آلومینیومی
7-کوپلینگهای فنری کوپلینگ های فالک ( Gird Coupling)
8-کوپلینگهای دنده ای
9-کوپلینگهای ضربه ای 
10-کوپلینگ امگا
برای تعدادی از انواع کوپلینگ نیاز به توضیحاتی است که در زیر به اختصار تقدیم خوانندگان میگردد.

تمام کوپلینگ های solid به دو دسته تقسیم می شود:

1-نوع کوپلینگ فلنج دار(flanged coupling) : این نوع کوپلینگ ها از دو صفحه تشکیل شده که یک صفحه آن به شفت پمپ و صفحه دیگر به موتور توسط پیچ و مهره متصل میگردد.


2-نوع دوم از کوپلینگ solid از دو نیم استوانه تشکیل شده است و توسط پیچ و مهره به هم اتصال داده میشود.


در واقع از کوپلینگهای نوع solid در مواقعی بهره میگیریم که هم راستای دو محور باشند.

کوپلینگهای انعطافی کلا به دو دسته تقسیم میگردند:

1- نوع اول : کوپلینگهای انعطاف پذیر مکانیکی 
2- نوع دوم : کوپلینگهای انعطاف پذیر متریال material


کوپلینگهای انعطاف پذیر مکانیکی به خاطر سیستم فیزیکی و طراحی داخلی آن از این طریق نامگذاری میشود:


1-کوپلینگ های انعطافی دنده ای (gear coupling) به این صورت نصب می گردد که برروی موتور و شفت دوتوپی نصب شده که لبه های آن دندانه دار است و این دنده ها توسط بوش دنده ای که می تواند یک تکه یا دو تکه باشند به هم متصل می شوند دندانه های داخلی با دندانه های بوش درگیر شده که این امر باعث انتقال گشتاور می شود.
2-کوپلینگ فنری ( کوپلینگ های انعطاف پذیر فنری) از دو طریق تشکیل شده که برروی آن شیارهای افقی وجود دارد که یکی برروی شفت پمپ و دیگری برروی شفت الکترو موتور نصب می شود این دو صفحه توسط یک فنر به هم دیگر وصل می شوند و کوپلینگ توسط این فنر منتقل می شود و یک درپوش این فنر را می پوشاند که این امر باعث جلوگیری از جدا شدن فنر می شود و بیشتر دلیل این مدل نبودن روغن و گیریس در منبع می باشد .در صورتی که روغن در منبع وجود نداشته باشد باعث شکستن کوپلینگ می شود .کوپلینگ های زنجیری که توسط زنجیر به همدیگر متصل می شوند و کوپلینگ توسط زنجیر منتقل می شود.
شرکت تام باهر با توجه به داشتن سابقه طولانی و مشتریان فراوان و هدف ارائه خدمات وانواع کوپلینگ مورد نیاز در ساخت ماشین آلات سی ان سی در خدمت صنعتگران و ماشین سازان گرامی قرار میگیرد.
در ساختار کار کوپلینگ باهر و اغلب برندهای مطرح در بازار ، مسئله ای که هنگام کار با این محصول اتفاق می افتد، هم راستا نبودن محور است که به روش های مختلف ایجاد می شود.
1. عدم هم راستایی محور به صورت موازی نبودن و در یک راستا نبودن ایجاد می شود و هنگامی که صفحه های کوپلینگ در مقابل هم باشند ولی شفت های پمپ و موتور موازی و در یک ارتفاع نباشند اتفاق می افتد.
2. عدم هم راستایی زاویه ای در زمانی اتفاق می افتد که شفت پمپ و موتور در یک راستا و در یک ارتفاع باشد ولی صفحه کوپلینگ از بالا یکسان نباشد.
3. درحالتی که هیچ یک از صفحه ها و شفت ها در یک راستا و ارتفاع نباشند.
کوپلینگ انعطافی تا حدی می تواند ناهم محوری بین موتور و پمپ راجبران کند.

کوپلینگ

کوپلینگ های متریالی:


کوپلینگ هایی هستند که به خاطر موادی که در آن استفاده شده از انعطاف بالایی برخوردارند که جنس داخلی آن از فلز یا پلاستیک می باشد.

کوپلینگ های دنده ای :


کوپلینگ های دنده ای عموماً برای بازه بسیار وسیع از توان، گشتاور و دمای کار مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال کوپلینگ های دنده ای که عمدتاً توسط شرکت های سازنده به صورت از قبل ساخته شده ارائه می شوند برای توان های تا حدود 4/2 مگاوات ارائه می شوند. دور این کوپلینگ ها می تواند از 1300 دور برای توان های بالا تا 7500 دور بر دقیقه برای توان های کمتر از 65 کیلووات باشد.

قرار دادن کوپلینگهای شفت در ماشین آلات هدفهای گوناگونی را دنبال مینماید که رایج ترین را مختصر توضیح میدهیم :

1-آماده کردن اتصال شفتهای دستگاههایی مثل موتور و ژنراتور که به شکل جداگانه تولیده شده اند و همین طور قطع اتصال در هنگام تعمیرات یا هر گونه جا به جایی
2-مهیا کردن امکان نا میزانی شفتها و به وجود آوردن انعطاف پذیری مکانیکی
3-تقلیل انتقالهای ناگهانی و بد موقع از یک شفت به شفت دیگر
4-حفاظت و نگهداری در مقابل اضافه بار 
5-تعویض خواص ارتعاشی تجهیزات دوار 
6-اتصال بخش درایور 
7-انتقال دادن نیرو از یک انتها به انتهای دیگر

  • تام باهر
  • ۰
  • ۰

سی ان سی (cnc)

سی ان سی (cnc) 

Cnc چیست؟

سی ان سی

در کل مجموعه ای از قطعات مکانیکی و الکترونیکی ست که به وسیله برنامه مشخص باعث به حرکت درآمدن هدفمند محور می گردد.
CNC مخفف شده ی Computer Numerical Control می باشد و همانطور که از ترجمه ی این عبارت پیداست، سی ان سی به معنی کنترل عددی کامپیوتری است.
سی ان سی حداقل از دو محور تشکیل می شود و هر چه تعداد محورها در سی ان سی افزایش یابد. بی شک توانایی سی ان سی در انجام امور پیچیده تر بالا می رود.
خرید لوازم دستگاه سی ان سی cnc :

لوازم دستگاه سی ان سی به طور کل ترکیب علم الکترونیک و مکانیک است و هر سی ان سی تشکیل شده از بخش های زیر می باشد:

1-برنامه قطعه (part program) در سی ان سی:

 سی ان سی جهت انجام عملیات فرز کاری با تراش بر روی قطعه مورد نظر استفاده شود و برنامه قطعه مجموعه کدهای دستوری cnc ست که مشخص کننده حرکت ابزار برش،فرز،تراش و....میزان حرکت محورها ومیزان اثر گذاری بر کدها را مشخص می کند .

همچنین روشن و خاموش کردن اسپیندل و سیستم خنک کننده نیز برعهده cnc است .کدهای دستوری سی ان سی تشکیل شده از اعداد، حروف و علائم.

۲ – بخش ورودی برنامه درلوازم دستگاه سی ان سی :
سی ان سی برای انتقال برنامه قطعه به کنترلر سی ان سی نیاز به قطعه ای دارد که به یکی از طرق انتقال داده از قبیل نوار مغناطیسی، کامپیوتری (شبکه، یو اس بی و ….) برنامه ی قطعه را منتقل کند، این قطعه در سی ان سی، بخش وروردی برنامه نام دارد.

۳ – بخش کنترل کننده سی ان سی :
سی ان سی دارای بخشی به نام کنترل کننده ی ماشین یا همان (MCU) می باشد.قلب هر سی ان سی در واقع بخش کنترل کننده سی ان سی یا همان کنترلرآن است.

سی ان سی CNC

لوازم دستگاه سی ان سی وظایف متعددی را برعهده دارد که به شرح ذیل می باشد:

1- دستورالعمل های کد شده بخش برنامه قطعه cnc  که توسط بخش ورودی برنامه سی ان سی منتقل می شود.
۲- رمزگشایی دستورالعمل های کدگذاری شده به نحوی که توسط سی ان سی قابل اجرا باشد.
۳- پیاده سازی سیاست های حرکت خطی، دایره ای و مارپیچ جهت صدور فرمان به محورهای سی ان سی.
۴- صدور فرامین حرکت و توقف به درایو موتورمحورهای سی ان سی برای حرکت و مدیریت آنها.
۵- دریافت گزارشات ارسالی از محورهای سی ان سی جهت برررسی موقعیت محورهای سی ان سی برای رفع خطاهای احتمالی و ثبت و ذخیره سازی موقعیت جی کد آنها و اعمال دستور جدید از برنامه قطعه (به طوری که پس از انجام یک کد دستور،برای انجام کد دستوری دیگر برنامه منتظر یک گزارش از اتمام کد می ماند و پس از اتمام کد و دریافت آن گزارش کد بعدی را اعمال میکند.

6-مدیریت و کنترل اسپیندل و سیستم خنک کننده سی ان سی

7- بخش درایو cnc:

سی ان سی جهت انجام کار نیازمند سیستم است که کار درایو (کنترل حرکت) می باشد.

سیستم درایو شامل آمپلی فایر، درایو موتور و بال اسکرو یا دنده شانه می باشد. کنترلر سی ان سی دستورات و سیگنالهای موقعیتی و سرعت را به آمپلی فایر ارسال می کند.

هر محور سی ان سی آمپلی فایر و درایو موتور مخصوص به خود را دارد.
آمپلی فایر این سیگنال ها را به فرامین قابل اجرا توسط درایو موتور تبدیل می کند ، سپس درایو موتور دستورات را به موتور سی ان سی ارسال می کند که موتور نیز باعث گردش بال اسکرو با حرکت دنده شانه ایی می شود که نتیجه ی آن حرکت محورهای سی ان سی در موقعیت مشخص از میز سی ان سی است.

8- بخش کنترل ابزار کار در سی ان سی:
لوازم سی ان سی ها توانایی برنامه ریزی برای حرکت ابزارهای متنوعی را دارند و هرنوع فعالیت سی ان سی نیازمند ابزار (مته) مخصوص خود می باشد. 
کنترل ابزار کار در سی ان سی حرکت های کشویی محورهای طول و عرض و ارتفاع را بنابر استفاده از نوع خاص ابزار کنترل می کند. 
در سی ان سی حرکت محورهای X و Y به صورت افقی و محور Z به صورت عمودی است.

9- سیستم گزارش موقعیت محورهای سی ان سی :
لوازم دستگاه سی ان سی جهت انجام پایدار کار نیازمند دریافت گزارشات لحظه به لحظه ی موقعیت محورها و اسپیندل می باشد. 
این سیستم گزارشات را به طور مداوم به کنترلر سی ان سی ارسال می کند که سی ان سی در هر زمان از محل قرارگیری ابزار برش (مته) باخبر باشد تا در صورت بروز هرگونه خطای احتمالی امکان از سرگیری کار سی ان سی فراهم باشد.
همچنین وقتی کنترلر گزارش کار محورها را دریافت میکند همانظور که پیش تر گفته شده میتواند دستورات جدید را بر طبق آن و بنابر دستورات انجام شده قبلی اعمال کند. شایان ذکر است که استپر موتورها از این عملکرد پشتیبانی نمی کنند.

در شرکت تام باهر برای داشتن اطلاعات فنی و لیست قیمت انواع محصولات باهر میتوانید از سایت شرکت دیدن فرمایید.

 

  • تام باهر
  • ۰
  • ۰

بال اسکرو

بال اسکرو


در سیستم بال اسکرو BALL SCREW ،درایو یا رانش بال اسکرو حرکت چرخشی را به حرکت خطی یا به العکس تغییر می دهد . بال اسکرو برای شرایطی که مقاومت بالا لازمه است ( مقاومت های بالای lbs 000,750 ظرفیت استاتیک ) به کار گرفته می شود و بازدهی مکانیکی بیش از 90% در کاربرد های مختلف صنعتی را دارد.


بال اسکرو ها به طور گسترده ای برای هدایت ، ساپورت ،جای گذاری، و حرکت دقیق اجزا و محصولات در کاربردهای گسترده ای در سیستم های خودکار مانند ماشین آلات صنعتی و دستگا های cnc استفاده می شوند.


تشخیص بال اسکرو مناسب برای استفاده در کاربردی خاص ، دقت ،تکرار پذیری و عمر دستگاه را تضمین می کند در حالی که هزینه کل به حداقل می رسد.شرکت تام باهر بال دارا بودن گروه فنی متخصص شما را برای یافتن بال اسکرو مناسب کار خود راهنمایی می کنند.
بال اسکرو شامل، پیچ BALL SCREW ، مهره BALL NUT وبلبرینگ های چرخشی می باشد بلبرینگ رابط بین پیچ و مهره که در محل اتصال پیچ و مهره به چرخش در می آید.
بار وارد شده بر روی بال اسکرو ، بر مجموع بلبیرنگ ها تقسیم و توزیع می شود که هر ساچمه درون بلبرینگ ها نسبتا بار کمتری را دریافت می کنند.به دلیل وجود اجزا چرخشی ،رانش بال اسکرو دارای اصطکاک بسیارکمی است که موجب می شود کارایی مکانیکی دستگاه بالا رود.


تفاوت بین بال اسکرو و لید اسکرو

تفاوت اصلی بین بال اسکرو و لید اسکرو در استفاده از بلبرینگ های چرخشی در بال اسکرو می باشد که اصطکاک را به حداقل و بهروری را به حداکثر می رساند.بال اسکرو از لید اسکرو گران تر است اما توانایی آن در انتقال بارهای بیشتر ، رسیدن به سرعت بالاتر و عمر قابل پیش بینی باعث میشود، ارزش هزینه بالای آن را برای استفاده های کاربردی تر را داشته باشد. رانش بال اسکرو معمولا بازده بالای 90% را میسر می کند بنابراین هزینه های آن ها اغلب با کاهش نیاز به برق جبران می شود.مصرف کنندگان بیشتر بال اسکرو ، ظرفیت بار افزایش یافته آن ،عمر طولانی تر و قابلیت اطمینان از این رو بال اسکرو ها مزایای بیشتری نسبت به لید اسکرو ها دارند.

بال اسکرو ball screw لید اسکرو lead screw


تکرار پذیری و دقت بال اسکرو

از فواید اصلی رانش بال اسکرو ، بال اسکرو ها دقت و تکرار پذیری بسیار خوب و قابل اندازه گیری دارند(تکرار پذیری به قطر بلبرینگ ها بستگی دارد ، اما معمولا بین 0.005 تا 0.015 ) .اندازه گیری دقت بال اسکرو ، به چگونگی نزدیک شدن یک سیستم حرکتی به موقیت معین شده می باشد.دقت یک بال اسکرو به عنوان حداکثر خطا بین موقعیت مورد انتظار و واقعی تعریف شده است. تکرار پذیری بال اسکرو به عنوان توانایی تثبیت موقعیت یک سیستم برای بازگشت به موقعیت در طول عملیات تعریف می شود.


دقت در تکرارپذیری مشخص کننده این مطلب است که دستگاه پس از اجرای پروسه کاری و بعد از چند سیکل کاری با چه میزان خطایی در نقطه اول می‌ایستد.
دقت lead(سرب دار) یکی از رایج ترین میزان دقت بال اسکرو است .لید نشان می دهد که چقدرطول می کشد یک مهره بدون چرخش تنها با زاویه 360 درجه پیچ را بچرخاند.دقت lead به عنوان تغییر مسیر مجاز (موقعیت واقعی در مقابل موقعیت تیوری )در هر پا(حاصلضرب اینچ) یا در هر 300میلی متر (حاصلضرب متریک)اندازه گیری می شود.


حرکت جهشی یا لرزش که حرکتی آزاد بین مهره و پیچ ، می توان محوری و یا شعاعی اندازه گیری شود.بهترین راه برای اندازه گیری جهش محوری این است که پیچ را از حرکت باز دارند و فشار و کشش محوری بر روی مهره توسط یک میزان سنج اندازه گیری شود.
لرزش یا جهش همچنین با قرار دادن میزان سنج نشانگر بر روی مهره سیستم وچرخش یک اینچ آن می توان اندازه گیری کرد سپس در موقعیت اصلی به جلو و عقب حرکت کند.هر عددی به غیر از صفر میزان جهش را نشان می دهد . مقدار کمی جهش یک بال اسکرو را تکرار پذیری بال اسکرو می گویند.

nut, ball screw
روش های مختلفی برای تولید بال اسکرو ها وجود دارد گرچه به طور معمول به دو دسته تقسیم می شوند:precision دقت و precision plus دقت بالا 
در مدل precision گردش شیار بال اسکرو توسط یک پروسه cold rolling ایجاد شده است .مهره مطابق با ظرفیت عملکرد پیچ کار می کند.
پیچ و مهره بال اسکرو با دقت بالا precision plus ، شیار های آنها توسط دستگاه سنگ زنی ایجاد می شود.با توجه به زمان پردازش بیشتر ، هزینه آن نسبت به مدل قبلی بیشتر است .
انواع بال اسکرو با برندهای مختلفی در بازار شناخته شده اند.شرکت تام باهر صاحب امتیاز برند باهر و نمایندگی انحصاری بال اسکرو GTEN تایوان ،عرضه کننده دو برند بال اسکرو باهر و بال اسکرو جی تن می باشند ،که از نظر کیفیت و دقت بیشترین بازده را داشته و طی چندین سال مورد تایید مصرف کنندگان لوازم سی ان سی بوده اند .

  • تام باهر
  • ۰
  • ۰

کوپلینگcouplig

کوپلینگ couplig


کوپلینگ coupling یکی از اجزای بسیار مهم ماشین آلات صنعتی است، در این مقاله با کار کرد کوپلینگ ها آشنا می شویم.

در ماشین آلات صنعتی به ویژه در دستگاه های CNC   موتور نیروی محرک دستگاه می باشد , نیروی لازم را برای تبدیل و ایجاد حرکت تولید می کند.

کوپلینگ coupling وسیله ای است که برای اتصال دو شفت به منظور انتقال قدرت می باشد.و به نوعی رابط بین محرک و متحرک است.

کوپلینگ ها با اتصال دوشفت مانع جدا شدن آن ها حین کار می شوند، در صورتی که میزان چرخش دستگاه بالا باشد ، شفت ها دچار لغزش و یا جدایی می شوند.


در بسیاری از دستگاه ها برای انتقال نیروی موتور به متحرک از قطعات مختلفی استفاده می شود که کوپلینگ یکی از این قطعات است . بنابراین کوپلینگ ها یکی از سیستم های انتقال قدرت مکانیکی می باشند که نیروی گشتاوری موتور را از شفت ماشین محرک به متحرک منتقل می کنند و بر اساس ساختمان و اجزایشان، به دو دسته اصلی کوپلینگ های صلب و انعطاف پذیر تقسیم می شوند.


متحرک ها مانند لینیر گاید و بال اسکرو ها ، سیستم های هستند که نیروی گشتاوری را به حرکت خطی تبدیل می کنند .


از انواع کوپلینگ ها ، کوپلینگ های صلب که هیچ گونه انعطاف و غیر همراستایی شفت را نمی توانند تحمل کنند. اما کوپلینگ های انعطاف پذیر می توانند تا حدودی ناهم محوری ها را تحمل کنند و به شفت ها اجازه حرکت به سمت جلو و عقب را در راستای محوری یا شعاعی بدهند.
انواع کوپلینگ ها با توجه به کاربرد آن ها در دستگاه مورد نظر انتخاب می شوند. همچنین می بایست به طور صحیحی تنظیم و نصب شوند تا از عمر مفید و انتقال قدرت موثر آنها اطمینان حاصل شود. در غیر این صورت ممکن است، بیرینگ ها یا شفت ماشین دچار سایش شده و آسیب ببیند.

هم راستایی

برای انتقال نیرو از ماشین محرک به متحرک توسط کوپلینگ ها، هر دو شفت سیستم متحرک و شفت موتور با یک مقدار قابل قبولی تلرانس می بایست در یک راستا قرار گیرند.به همین دلیل قبل از اتصال دو شفت توسط کوپلینگ می بایست هم راستایی آن ها مورد بررسی قرار گیرد.
درهر زمانی وبه هر دلیلی، کوپلینگ شفت موتور و متحرک در یک راستا قرار نگرفته باشند، اصطلاحا ناهم راستایی یا نا هم محوری شفت ها رخ داده است. ناهم راستایی معمولا به علل مختلفی رخ میدهد ،مانند جابه جایی فوندانسون ماشین، برخورد تصادفی ماشین با قسمت های دیگر، انبساط گرمایی، شل شدن مهره های نگهدارنده، انبساط و انقباض دستگاه و نگهدارنده ها و زنگ زدن سیم ها که موجب کاهش بازده ای دستگاه ،تخریب سریع قطعات دستگاه ، افرایش هدر رفت نیرو ، افزایش ارتعاشات، داغ کردن یاتاقانها و وقوع بسیاری از خرابی های دیگر که پیش بینی نشده اند.


هم راستایی محور شفت موتور و شفت سیستم های متحرک ، در دستگاه بسیار حایز اهمیت است ، از این رو با توجه به موقعیتی که محور شفت های ماشین متحرک و محرک نسبت به هم دارند،نا هم راستایی مختلفی بین آنها ایجاد می شود مانند نا هم راستایی های موازی و زاویه ای ، ناهم راستایی موازی یا آفست، نا هم راستایی ترکیبی که در واقع ترکیبی از ناهم راستای زاویه ای که هر کدام از آنها مشکلی را برای دستگاه ایجاد می کنند،علت 60 درصد از خرابی ماشین آلات همین ناهمراستایی ها می باشد.


نصب و نگهداری کوپلینگ


 از الزامات هم راستا کردن مناسب شفت و تنظیم مناسب کوپلینگ: اتصال یا جداسازی کوپلینگ باید آسان باشد. باید شرایطی برای مقداری نا همراستایی بین محور چرخش و شفت ایجاد کرد .هدف اصلی کم کردن میزان این نا میزانی است تا انتقال نیرو و کار کرد دستگاه بالا رود که باعث افزایش عمر کوپلینگ ، بلبرینگ ، بال اسکرو و لینیر گاید ها می شود .نباید قطعه پرتاب شونده داشته باشد.

• تعمیر و نگهداری و خرابی کوپلینگ ها:انجام بازرسی چشمی، چک کردن نشانه های سایش یا خستگی و تمیزکاری منظم کوپلینگ.بررسی و تعویض منظم روغن در صورتی که کوپلینگ روغن کاری شود. این نگهداری برای بیشتر کوپلینگ ها سالیانه است ولی برای کوپلینگ های موجود در محیط های بد و یا شرایط کاری مشکل، بیشتر انجام می شود.


حتی با نگهداری مناسب، کوپلینگ می تواند خراب شود، دلایل اصلی خرابی کوپلینگ:
یکی از دلایل می تواند تعمیر و نگهداری نامناسب ،نصب نامناسب ، انتخاب کوپلینگ نامناسب ، کارکرد فراتر از قابلیت های طراحی باشد.
از نشانه های خرابی کوپلینگ در دستگاه :سر و صدای غیر طبیعی مانند صدای شبیه ترمز ماشین و صدای ضربه.ارتعاش یا تکان زیاد.خرابی در آب بندها که با نشت روغن و یا آلودگی خود را نشان می دهند.
یکی از راه های بهبود عمر کوپلینگ ، توجه به دلیل خرابی آن و اصلاح آن قبل از نصب یک کوپلینگ جدید می باشد.

از انواع کوپلینگ ها، کوپلینگ انعطاف پذیر flex  که کاربردی تر و کارکرد آن بسیار بالا می باشد .در این نوع کوپلینگ نا هم راستایی بین شفت و متحرک به دلیل انعطاف پذیر بودن ، جبران می شود.
دو نوع کوپلینگ ها خود دارای انواع مختلفی هستند ،که در بازار عرضه می شوند.


شرکت تام باهر از قدمت بالایی در این صنعت نیز برخوردار است که با تجهیزات مدرن و به روز باکیفیت بالا اقدام به عرضه محصولات خود مینماید. همواره مشتریان قدیمی و جدید ما را با کیفیت و تعهد به یاد دارند . کوپلینگ باهر که برای اتصال بین دو شفت به یکدیگر از آن استفاده و بهره می رود. بعنوان مثال یکی از موارد استفاده از آن در دستگاه های CNC است. کوپلینگ عرضه شده در شرکت تام باهر با دستگاه های جدید و مدرن و در انواع مختلف مناسب برای استفاده در دستگاه ها و کارکرد های مختلف و غیره استفاده می شود.

 

  • تام باهر