تام باهر

  • ۰
  • ۰

بال اسکرو

بال اسکرو


در سیستم بال اسکرو BALL SCREW ،درایو یا رانش بال اسکرو حرکت چرخشی را به حرکت خطی یا به العکس تغییر می دهد . بال اسکرو برای شرایطی که مقاومت بالا لازمه است ( مقاومت های بالای lbs 000,750 ظرفیت استاتیک ) به کار گرفته می شود و بازدهی مکانیکی بیش از 90% در کاربرد های مختلف صنعتی را دارد.


بال اسکرو ها به طور گسترده ای برای هدایت ، ساپورت ،جای گذاری، و حرکت دقیق اجزا و محصولات در کاربردهای گسترده ای در سیستم های خودکار مانند ماشین آلات صنعتی و دستگا های cnc استفاده می شوند.


تشخیص بال اسکرو مناسب برای استفاده در کاربردی خاص ، دقت ،تکرار پذیری و عمر دستگاه را تضمین می کند در حالی که هزینه کل به حداقل می رسد.شرکت تام باهر بال دارا بودن گروه فنی متخصص شما را برای یافتن بال اسکرو مناسب کار خود راهنمایی می کنند.
بال اسکرو شامل، پیچ BALL SCREW ، مهره BALL NUT وبلبرینگ های چرخشی می باشد بلبرینگ رابط بین پیچ و مهره که در محل اتصال پیچ و مهره به چرخش در می آید.
بار وارد شده بر روی بال اسکرو ، بر مجموع بلبیرنگ ها تقسیم و توزیع می شود که هر ساچمه درون بلبرینگ ها نسبتا بار کمتری را دریافت می کنند.به دلیل وجود اجزا چرخشی ،رانش بال اسکرو دارای اصطکاک بسیارکمی است که موجب می شود کارایی مکانیکی دستگاه بالا رود.


تفاوت بین بال اسکرو و لید اسکرو

تفاوت اصلی بین بال اسکرو و لید اسکرو در استفاده از بلبرینگ های چرخشی در بال اسکرو می باشد که اصطکاک را به حداقل و بهروری را به حداکثر می رساند.بال اسکرو از لید اسکرو گران تر است اما توانایی آن در انتقال بارهای بیشتر ، رسیدن به سرعت بالاتر و عمر قابل پیش بینی باعث میشود، ارزش هزینه بالای آن را برای استفاده های کاربردی تر را داشته باشد. رانش بال اسکرو معمولا بازده بالای 90% را میسر می کند بنابراین هزینه های آن ها اغلب با کاهش نیاز به برق جبران می شود.مصرف کنندگان بیشتر بال اسکرو ، ظرفیت بار افزایش یافته آن ،عمر طولانی تر و قابلیت اطمینان از این رو بال اسکرو ها مزایای بیشتری نسبت به لید اسکرو ها دارند.

بال اسکرو ball screw لید اسکرو lead screw


تکرار پذیری و دقت بال اسکرو

از فواید اصلی رانش بال اسکرو ، بال اسکرو ها دقت و تکرار پذیری بسیار خوب و قابل اندازه گیری دارند(تکرار پذیری به قطر بلبرینگ ها بستگی دارد ، اما معمولا بین 0.005 تا 0.015 ) .اندازه گیری دقت بال اسکرو ، به چگونگی نزدیک شدن یک سیستم حرکتی به موقیت معین شده می باشد.دقت یک بال اسکرو به عنوان حداکثر خطا بین موقعیت مورد انتظار و واقعی تعریف شده است. تکرار پذیری بال اسکرو به عنوان توانایی تثبیت موقعیت یک سیستم برای بازگشت به موقعیت در طول عملیات تعریف می شود.


دقت در تکرارپذیری مشخص کننده این مطلب است که دستگاه پس از اجرای پروسه کاری و بعد از چند سیکل کاری با چه میزان خطایی در نقطه اول می‌ایستد.
دقت lead(سرب دار) یکی از رایج ترین میزان دقت بال اسکرو است .لید نشان می دهد که چقدرطول می کشد یک مهره بدون چرخش تنها با زاویه 360 درجه پیچ را بچرخاند.دقت lead به عنوان تغییر مسیر مجاز (موقعیت واقعی در مقابل موقعیت تیوری )در هر پا(حاصلضرب اینچ) یا در هر 300میلی متر (حاصلضرب متریک)اندازه گیری می شود.


حرکت جهشی یا لرزش که حرکتی آزاد بین مهره و پیچ ، می توان محوری و یا شعاعی اندازه گیری شود.بهترین راه برای اندازه گیری جهش محوری این است که پیچ را از حرکت باز دارند و فشار و کشش محوری بر روی مهره توسط یک میزان سنج اندازه گیری شود.
لرزش یا جهش همچنین با قرار دادن میزان سنج نشانگر بر روی مهره سیستم وچرخش یک اینچ آن می توان اندازه گیری کرد سپس در موقعیت اصلی به جلو و عقب حرکت کند.هر عددی به غیر از صفر میزان جهش را نشان می دهد . مقدار کمی جهش یک بال اسکرو را تکرار پذیری بال اسکرو می گویند.

nut, ball screw
روش های مختلفی برای تولید بال اسکرو ها وجود دارد گرچه به طور معمول به دو دسته تقسیم می شوند:precision دقت و precision plus دقت بالا 
در مدل precision گردش شیار بال اسکرو توسط یک پروسه cold rolling ایجاد شده است .مهره مطابق با ظرفیت عملکرد پیچ کار می کند.
پیچ و مهره بال اسکرو با دقت بالا precision plus ، شیار های آنها توسط دستگاه سنگ زنی ایجاد می شود.با توجه به زمان پردازش بیشتر ، هزینه آن نسبت به مدل قبلی بیشتر است .
انواع بال اسکرو با برندهای مختلفی در بازار شناخته شده اند.شرکت تام باهر صاحب امتیاز برند باهر و نمایندگی انحصاری بال اسکرو GTEN تایوان ،عرضه کننده دو برند بال اسکرو باهر و بال اسکرو جی تن می باشند ،که از نظر کیفیت و دقت بیشترین بازده را داشته و طی چندین سال مورد تایید مصرف کنندگان لوازم سی ان سی بوده اند .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی