تام باهر

  • ۰
  • ۰

شفت (محور)

شفت (محور)

شفت یاشافت عضو دورانی یا رفت و برگشتی، سیستم چرخشی دستگاه است که برای انتقال نیرو وگشتاوربکار می رود و تحت تاثیر تنش پیچشی و خمش قرار دارد و به سه گروه ثابت، مفصلی و قابل خمش تقسیم می شود.

شافت های ثابت برای سوار کردن چرخ دندهها، کلاچ ها، چرخ تسمه و دسته لنگها مورد استفاده قرار میگیرد.میل لنگهانیز جزء شافت های ثابت هستند و از انها برای تبدیل حرکت دورانی به خطی یا برعکس استفاده میشود.

شافتهای مفصلی میله هایی هستند که امتداد آنها نسبت به هم دارای زاویه باشند و از انها برای انتقال نیروهای پیچشی بین دو شافت که در یک امتداد نیستند و تحت زاویه های مختلف قرار دارند استفاده میشود. بیشترین مورد استفاده شافتهای مفصلی در ماشین های فرز، ماشینهای کشاورزی، ماشینهای حمل و نقل و اتومبیلها می باشد. باید توجه داشت که برای تنظیم شافتهای با ارتباط مفصلی، زوایای دو مفصل باید با یک دیگر مساوی باشند.

 

انواع شفت

شفت پایه دار ، شفت بدون پایه از انواع شفت می باشند ،در کاربردهای مختلف مورد استفاده و در صنعت کاربردهای فراوانی دارند .

شرکت تام باهر عرضه کننده انواع شفت با کیفیت و با برند باهر، مورد اعتماد صنعتگران ، مصرف کنندگان شفت به ویژه مورد استفاده در دستگاه های CNC می باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی